help - help

hallo allemaal,

ik heb een ibook en heb 2 vraagjes, hoe kan ik het programma spraak (speech) in os x laten draaien, in os 9 werkt het, in os x krijg ik het programma wel, maar geen speakable items/hoort niets als je wat zegt.

tweede vraag, hoe kan ik een netwerkverbinding tbv delen van kabelinternet aanleggen met een pc met win98?

ik hoop een oplossing te krijgen

thanx

groet,

Chantal

Dag dag,

misschien niet helemaal je oplossing kant en klaar, maar kijk eens hier, er was al eens een discussie gaande, dus misschien kun je er wat info uit halen… misschien iemand een berichtje sturen…

mk

Om je internet verbinding te delen moet je een router kopen. Dit soort kastjes zijn overal voor niet veel te verkrijgen.

Verder werkt jaguar moeiteloos samen met windows. Gewoon in je netwerkbrowser kun je de ramen al zien.

Over dat spraak probleem weet ik verder niks

Voor het delen van de verbinding heb je iig een hub nodig. Als je al een thuisnetwerk hebt heb je die vast al wel staan. Of je een router nodig hebt is afhankelijk van de hardware die je reeds hebt staan voor je kabelinternet, en van je neiging tot spielerei. Veel breedbandapparatuur heeft al router functies ingebouwd -- zoals bijvoorbeeld de Alcatel SpeedTouch Pro modems die KPN bij Fast ADSL (Mxstream) levert, en mits je je garantie wilt opgeven ook de SpeedTouch Home modems, nadat je ze ge'tweakt' hebt. Het is zeker niet uitgesloten dat jouw kabelmodem een router bevat. Verder is het ook mogelijk om je PC (gatver...) als enige rechtstreeks op het kabelmodem aan te sluiten en deze vervolgens over je ethernetwerk zijn verbinding naar buiten toe te laten delen. Info hierover is onder andere (op het nivo van links meen ik) te vinden bij XS4ALL (www.xs4all.nl).