Help! Hoe ga ik dit ordenen?

Ik heb 3 harddisks. Daar staan honderden mapjes op met back-ups Daarin zitten honderden bestanden (vaak komen ze voor in andere back-ups).

Ik wil alles op 1 plek krijgen.

Mijn stappenplan is:

1. alle bestandjes van de back-ups uit de mapjes halen en in een 1 verzamelmapje op mijn computer doen
  2. wanneer alle mapjes leeg zijn de bestandjes categoriseren (het bestandje ‘begroting’ in het mapje financieel, ‘scriptie’ in het mapje school etc.)

Mijn vraag:

1. Hoe krijg ik in een druk op de knop alle bestandjes uit de mapjes.
  2. Is er een bepaalde software of manier hoe ik bestanden kan labelen zodat ze automatisch geordend worden vanuit een verzamelpunt van bestandjes?

Mijn dank is groot!

Als het je lukt doe je in ieder geval je naam eer aan! Ik zou het zo snel ook niet weten...

Ik heb ook iets dergelijks bij de hand gehad: backups van backups en diverse mappen. Daar kwam bij dat ik nog al mijn mail bewaard had en dezelfde bestanden soms een andere naam hadden. Totaal ging het om 200.000+ bestanden.

Mijn oplossing was alle bestanden in een lijst gooien (incl mapnamen), daarvan de md5 checksum berekenen, vervolgens uitzoeken welke bestanden dezelfde hoeveelheid bytes en dezelfde checksum hadden. Van deze bestanden een laten staan en de rest verwijderen.

Wat je overhoudt kun je vervolgens in een map gooien en uitsplitsen. Je hebt dan alleen nog te maken met bestanden die bv RC_200810A.doc en RC_200810.doc heten en mogelijk dezelfde inhoud hebben.

Klus geklaard met Applescript, Terminal, MS Access (ja sorry, daar heb ik meer verstand van dan Filemaker) & TextWrangler.

Daar ga ik eens een weekend aan besteden :)

Bedankt voor de tip!

[url]http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/tidyup.html[/url] Kan in demo mode in ieder geval de dubbele files voor je aanwijzen.