Help! Hoe kom ik van mijn Japanse account af? :(

Héél lastig probleem…! Eerlijk gezegd niet van mij, maar van m’n vriendin. Sinds ze een nieuwe iPhone heeft, heeft ze ineens een Japans apple account, kan ze alleen in de Japanse AppStore apps downloaden en krijgt pop-ups in de Japanse taal. Geen idee hoe dat gekomen is. Doordat ze mededelingen niet kan lezen, wachtwoord een paar keer heeft veranderd, is ze ook haar wachtwoord vergeten en kan ze niks updaten en werkt bijvoorbeeld WhatsApp niet meer. Wie weet hoe we dit kunnen veranderen? Hoe kan ze een Nederlands account krijgen, Nederlandse AppStore, terwijl ze het spoor bijster is wat haar wachtwoord betreft?!

Eerste vraag wat in mij opkomt:
Waar heeft ze de iPhone vandaan gehaald?

Ik zou dit doen: https://support.apple.com/en-us/HT201389

Kijken of het daarna wel werkt

Kan ze, met oog op aanschaf, niet spreken met Apple Support? Lijkt mij wel.

Als ze op de mac thuis ergens iCloud heeft aanstaan zou je wachtwoord terug kunenn vinden in sleutelhanger.

Het is een nieuwe iPhone, komt gewoon bij T-Mobile vandaan. Ze heeft hem al een tijdje; ontdekte later dat ze niet in de Nederlandse AppStore kon komen. Eerlijk gezegd download ze niet zo vaak wat. Maar nu stoppen sommige apps ermee omdat ze niet geüpdatet zijn en wordt het dus echt dringend.

@Appeltje: bedankt voor je link. Probleem blijft dat je moet inloggen met je Apple ID en ze door het veranderen van wachtwoorden en de Japanse berichten niet meer weet wat haar wachtwoord is.

iCloud gebruiken we niet. Apple Support zou een idee kunnen zijn. Intussen heeft ze de iPhone al een half jaar of zo, dus even kijken of dat nog kan.

Kun je niet eerst je wachtwoord wijzigen via deze link en vervolgens die stappen volgen?

Zo gauw ze thuis is, ga ik het proberen. Bedankt voor de links!

Succes! Laat even weten :slight_smile:

Thanks! Doe ik!

Volgens mij doen jullie veel te moeilijk.

Je hoeft geen icloud te gebruiken om toch een icloud account te hebben.

Ik zou toch gewoon eens inloggen op ‘icloud.com’ met haar accountgegevens.

Daarna klik je op het tandwiel ‘instellingen’

En selecteer je de juiste taal, want die staat waarschijnlijk ingesteld op ‘Japans’.

Op je telefoon uitloggen overal uitloggen wat met Apple te maken heeft en daarna inloggen met je eigen account.