Help!!! Hoe krijg ik een ge-deleted user terug???

Ik draaide 10.1.2 deze heb ik geupdate naar 10.2...

Ging prima… tot dat ik herstarte en zag dat ik al mijn gegevens opnieuw moest invullen… geen probleem dus ik deed dat. (waarom??)

Heel erg toevallig heb ik dezelfde naam en user gebruikt die al bestond.

Toen hij helemaal was opgestart kwam ik pas tot de conclusie dat ‘echt’ alles weg was… tenminste, hij had na de update dus een nieuwe user aangemaakt. Geen probleem. Even kijken welke users er zijn.
Oh… ik heb heel toevallig twee dezelfde users met zelfde wachtwoord en verkorte naam…

Ik start op in root, en delete de laatst aangemaakte user.
En toen ging het mis…

Ik delete de verkeerde :frowning: aaaaahhhhh!!!
(Echt, volgens mij werden mijn buren er zelfs wakker van!)

Ik heb gezien dat hij in een map deleted users een een .dmg bewaard.
hoe krijg ik deze nu weer terug?

(help…)

Wat staat er precies in die .dmg dan? als daar alle userinfo instaat dan kan je die info weer mooi terugslepen naar de users-map. (in een mapje met de originele korte naam) Als het dan nog niet werkt dan weet ik het ook niet meer :P

Suc6

in zo'n disk image zitten volgens mij nog alle bestanden uit de usermap. Openen en slepen.

Ja dat klopt. Deze... -Sites -Public -Library -Desktop -Pictures -Music -Movies -Documents

Maar hoe krijg ik nu mijn user terug?
Ik heb inderdaad weer een user aan gemaakt en deze toen vervangen…
Maar dat werkte niet…
Ook ivm rechten enzo… :frowning:

probeer eens als root de bestanden in de nieuwe user over te zetten. En voor de rechten: mochten de rechten dan ook nog bij de oude user blijven, kijk dan eens op deze thread om dat probleem op te lossen: [url]http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=3252[/url]

Geprobeert... :( Mocht niet baten... heeft niet gewerkt...

Weetje wat het ergste is, dat ik nu weer al mijn programma’s opnieuw moet gaan configureren, net als bij iTunes, al mijn mappen opnieuw aanmaken… dat gaat echt dagen tijd kosten… :x

Tnx Haka.... Iemand nog suggesties?? :sick:

nog een poging: ik begrijp dat, omdat de nieuwe user dezelfde naam etc. heeft als de oude user, je niet meer bij de bestanden uit de .dmg kan. Als je onder root nu eens een nieuwe user aanmaakt, met ANDERE naam en ANDER wachtwoord en ANDERE verkorte naam, en dan onder root de .dmg opent en de bestanden in de share van de nieuwe user zet. Dan zou je vanuit de eigen user die bestanden moeten kunnen ophalen en zou er geen rechtenprobleem moeten zijn. Of je kunt daarna de rechten van nieuwe user overzetten naar je eigen user. Is dat wat?

hmmm, das een goeie Henk! Ik ga dat vanavond eens proberen!

Ik laat het je na het weekend effe weten of het gelukt is, en of dat ik het op een andere manier voor elkaar heb gekregen… :smiley:

of als nieuwe user de bestanden in je nieuwe users share zetten...enz.

Het gaat er dus om, dat ik weer die oude user kan activeren... En dat kan zoals je dat hier zegt???

Inzoverre, dat je bestanden van je nieuwe user, zoals bibliotheek/library etc., zo zou moeten kunnen vervangen door de bestanden uit je oude user. Je krijgt 'm niet helemaal terug natuurlijk, maar als 't lukt krijgt je nieuwe user na vervanging van de bestanden de oude instellingen. Hoop ik. Zelf heb ik eens een nieuwe user aangemaakt en bestanden uit een oude overgezet, en dat werkte. Dat was niet vanuit een .dmg, maar 't zou jou zo toch ook moeten lukken. Ben benieuwd!