HELP: Hoe mijn site uploaden ?!

Ik heb een kleine siteje gemaakt voor de meubelzaak van een kennis van me, en deze wil ik nu uploaden via ftp op zijn nieuwe domain, ik heb nooit eerder zelf een site upgeload en wil deze leren. ik gebruik captain ftp maar ik kan blijkbaar niks op de ftp schijven, en als ik met finder op de ftp gaat precies dezelfde verhaal, de site is gemaakt met rapidweaver (dreamweaver crasht steeds bij mij) en als ik met rapidweaver de site upload en ik kijk in de ftp dan zie ik hem wel staan, maar online is ie nog steeds niet, wat doe ik fout of wat moet er gebeuren om een site online te krijgen, we hebben alle gegevens van de site en hoe zit het met de mappen op de ftp ,moeten ze op een bepaalde wijzen opstaan of hoe werkt het/

bvd

Misschien een domme vraag, maar heet je beginpagina wel index.html?

Alssie niet zo heet, en je beginpagina heet bv startpagina.html en je tikt www.kleinmeubelzaakje.nl in, dan zie je hem inderdaad niet.

dan zou je www.kleinmeubelzaakje.nl/startpagina.html moeten intikken om de pagina te zien.

Zowiezo zal je in de Finder niet kunnen schrijven naar een ftp. Beetje stom, maar ftp in Finder is read-only.

Don’t ask me why :roll:

Misschien kan 'Fetch' je helpen?

http://www.download.com/Fetch/3000-2151_4-10407570.html?tag=lst-0-1

Cyberduck is gratis: http://www.macupdate.com/info.php/id/8392 Werkt prima onder 10.3.9, onder Tiger nog niet geprobeerd.

RBROWSER LITE!!

Ik zie dat Xserve inmiddels zijn post heeft aangepast, maar hij had gelijk. Een voorpagina-artikel: http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1908

Systeemvoorkeuren > Netwerk > Toon: Ethernetkaart / Airport > Proxy's en dan Gebruik Passieve FTP-modus aanvinken.

(dat zou kunnen helpen)

en/of

Systeemvoorkeuren > Delen > Firewall
Tijdelijk firewall uitschakelen.

Waar je ook erg op moet letten, is het feit dat OS X ook al unix is. De permissies neemt een FTP programma rechtstreeks over. Ik heb al veel ellende gehad met bestanden die groep 'nobody' hadden. Als je die upload, dan kan niemand, behalve de eigenaar van de server er nog wat mee. Ik zet nu de groep steeds op admin, en dat werkt prima. Dus in de finder in het infovenster lezen/schrijven voor de eigenaar en groep instellen, en alleen lezen voor de overige gebruikers, en zorgen dat de groep in geen geval op nobody staat. Daarna pas ftp-en.

Staan de permissies namelijk verkeerd op de server, dan kun je er als bezoeker niet op en zie je dus niks!

Als iemand weet hoe je op een server de groep wijzigt: ik hoor het heel graag! Er slingert nog wat onbeheerbaar bestandenspul op mijn sites.

heb je hem wel in de goede map gedaan vaak zitten er meer mappen op je webserver

zoals www, robot, mail, icons, cgi, public_html, enz enz

je moet dus de bestanden in de juiste map doen meestal is dit www of public-html dit is helaas bij elke provider weer anders

ik gebruik fetch nu.....Bedankt voor de tip :wink:

In het algemeen geldt; de gehele directory waar je site instaat in 1 klap uploaden, dan kan er weinig mis gaan. Overigens gebruik ik zelf Transmit. Weliswaar niet gratis, maar wie zoekt zal vinden :wink: