Help,Ibook 14.1" G3 iBook Airport Extreme compatibility?

Maat van me heeft een 14.1" G3 900Mhz iBook N9009

Heeft ie heel fanatiek 3 Airport Extreme Base stations bij gekocht en een Airport Extreme kaartje,aangezien er bij http://www.apple.com/ibook/specs.html
als “Options” onderaan een airport extreme staat,dus de logica verteld mij dat het dus mogelijk is.

Nu schijnt het dus incompatible to zijn met dit betreffende type iBook,wat mij heel vreemd lijkt.
Is dit gewoon een fout van Apple om dit bij de Options te zetten of kan er gewoon een Airport Extreme kaart in?

De link werkt niet, maar als je op de Apple Specs pagina van de iBook terecht komt, dan klopt het verhaal wel. Er staat dat je een Airport Extreme basisstation kunt aanschaffen en Airport kaartjes. Maar er staat niets over Airport Extreme kaartjes.

De iBook werkt alleen maar met Airport, niet met Airport Extreme.

lekker bijdehand dan eh macpro?

Euh? Die begrijp ik even niet.

Link doet het nu trouwens wel. Maar bij de Airport kaartjes staat toch echt gewoon Airport en niet Airport Extreme.

Zijn wij hier soms langs elkaar aan het praten?

wrom dan een airport extreme base station als option aangeven?

misschien ben ik stom ofzo,maar dan denk ik dat airport extreme kaartjes er ook mee werken

in een iBook past alleen een "oude" airport kaart, geen airport extreme kaartje want die heeft een andere formfactor. Maar een airport extreme basisstation kan wel verbinding maken met een "oude" airport kaart. In de instellingen moet je dat even aangeven, dat je alleen met 802.11b werkt. de snelheid is dan lager maar het werkt wel.

En een gewoon Airport basisstation is niet meer verkrijgbaar. Alleen nog maar Airport Extreme basisstations.

Dat kan idd voor verwarring zorgen.

Maar uit jouw eerste verhaal maakte ik op dat Apple bij de iBook specs geschreven zou hebben dat je daar een Airport Extreme kaartje in zou kunnen stoppen. Heb het dus verkeerd gelezen.
Over verwarring gesproken.

Ok, ben nu een week met Airport bezig en loop tegen een probleem aan dat ik maar niet opgelost krijg :x

1. Airport Extreem Basestation
  2. iMac G4 flatscreen 700 Mhz
  3. iBook 800 Mhz

Had gehoopt met mijn iBook overal in huis/balkon te kunnen gaan zitten, maar zogauw ik een meter of 2/3 van het basestation af ben valt het signaal al weg. terwijl het bereik toch een meter of 50 zou moeten zijn.
ik heb al verschillende instellingen uitgeprobeert, het basestation op verschillende plekken opgehangen of neergezet, maar niets helpt :sealed:
Wie o wie kan mij vertellen hoe ik dit probleem opgelost krijg???

[b:88364cd153]HELP[/b:88364cd153] :sealed: :x

Mac-o, die 2-3 meter, is dat in dezelfde ruimte? Of ben je dan al in een andere kamer?

Of valt de verbinding zelfs zo snel weg, terwijl er alleen maar lucht is tussen iBook en Airport Basestation?

Hier heb ik zeker geen bereik van 50 meter met een Snow Basestation (geen Extreme). Als ik achter in de tuin zit, dan heb ik met moeite twee streepjes ontvangst. Ik zit dan tussen de 15 en 20 meter van het Basestation af, maar wel met een paar muren en een vloer ertussen.

Mac-o, neem je iBook en Basestation eens mee naar een andere lokatie. En kijk daar eens of je ook maar 2 tot 3 meter ontvangst hebt. Is dat zo, dan ligt het echt aan je Basestation. En anders heb je een stoorzender in huis.

(Een internet aansluiting heb je voor die test niet nodig, het gaat er gewoon om dat je iBook het Basestation kunt zien.)

Ok, zal ik eens uitproberen, laat wel weten wat het resultaat is.

Ik heb het base station in het hele huis uitgeprobeerd en het probleem doet zich overal voor. Nou blijkt, als ik de verhalen op de Apple discussions forums lees, ik niet de enige ben met deze problemen. Ik kan wel teruggaan naar de winkel, maar wie zegt me dat met een nieuw base station alles opgelost is??? Eerst morgen maar eens bellen met de helpdesk van Apple, even horen wat die er over te zeggen hebben.