HELP! iBook g3 verliest kleuren, scherm is blauwig

Hoi,

Sinds een paar weken heb ik problemen met het scherm van mijn iBook (G3, 600mhz, dual USB).
Het lijkt er op dat de kleur rood is verdwenen, alles is blauwig, en er schieten ook horizontale
blauwe strepen over het scherm en het flitst ook af en toe. Het logic board is 3 maanden geleden vervangen onder het speciale vervangprogramma. Sindsdien heeft de iBook roerloos op
mijn bureau gestaan. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Zou het de videokabel kunnen zijn?

Wat heb ik al geprobeerd:

• Scherm open/dicht doen - helpt niet
  • PRAM reset - helpt niet
  • Toen het pas begon hielp het om de ibook een tijdje uit te zetten, nu helpt dat ook niet meer
  • Op een externe monitor is er geen probleem

HELP!

Ik heb zoiets ooit met een iMac gehad, toen was het de RGB-kabel die vervangen moest worden...

Typies gevalletje defect logicboard ook al doet extern scherm het wel probeer effe van cd op te starten als tie het dan ook doet dan hellaas ander effe PMU reset uitvoeren en open firmware opstarten en nvram reseten

goodluck
Knarf :apple:

[quote:7c19341d82="KNARFVries"]Typies gevalletje defect logicboard ook al doet extern scherm het wel probeer effe van cd op te starten als tie het dan ook doet dan hellaas ander effe PMU reset uitvoeren en open firmware opstarten en nvram reseten

goodluck
Knarf :apple:[/quote:7c19341d82]

Ik vraag me af waarom die dingen zouden moeten helpen… :? Dit is toch duidelijk een hardwareprobleem. Misschien moet ie ook wel ff premissies herstellen :stuck_out_tongue:

mijn scherm van mn pb wordt blauw als ik heb geswitched van gebruiker. Als ik in een andere account zit te werken en dan terugga naar mn eigen is mn scherm blauw, alleen op te lossen door te herstarten. raar probleem is dat! Maar ik denk idd dat jouw probleem meer aan je logicboard ligt, aangezien je ook strepen krijgt e.d.

het kan je moederboard zijn (weet ik echt neit zeker) maar toen ik airport kocht zei die man dat er problemen konden zijn maar dat mijne er nog mooi uit zag :P

Valt ie niet hieronder: http://www.apple.com/nl/support/ibook/faq ?

[quote:14305e9602="Oppie"]Valt ie niet hieronder: http://www.apple.com/nl/support/ibook/faq ?[/quote:14305e9602]

resulting in the computer starting up but the built-in [b:14305e9602]and[/b:14305e9602] attached external displays exhibiting one or more of the following symptoms:

Bovendien is er binnen dat prog een nieuw logic board in gegaan

Sorry Patricko, ik had idd je eerste post niet goed doorgelezen.

Bij mij is [b:4382792eb1]na[/b:4382792eb1] het vervangen van het beeldscherm (vanwege ‘verdachte’ AirPort antenne) het probleem met de flatkabel tussen book en scherm begonnen (na een maand of drie), wat resulteerde in vaak geen backlight.

Succes anyway…

Hee Patricko,

Heb je nu al geprobeerd nvram te reseten
in je open firmware

gr. Knarf

[quote:10d473df71="Oppie"]Sorry Patricko, ik had idd je eerste post niet goed doorgelezen.

Bij mij is [b:10d473df71]na[/b:10d473df71] het vervangen van het beeldscherm (vanwege ‘verdachte’ AirPort antenne) het probleem met de flatkabel tussen book en scherm begonnen (na een maand of drie), wat resulteerde in vaak geen backlight.

Succes anyway…[/quote:10d473df71]

backlight werkt dus wel, alleen 1 kleur is uitgevallen. Ik heb zoiets weleens gehad
met een kapotte vga kabel op een PC en daar lijkt het dus op.
De kwestie is dat ik een diagnose wil hebben en dan zelf dat kabeltje wat 30 dollar kost in de VS te vervangen… :slight_smile: