Help! iBook G4 start niet meer op na Software-update

Ik heb zojuist via Software-update een aantal programma's geupdated (uit m'n hoofd, Garageband, iMovie, iPod en de Gecombineerde Mac OS X-update 10.3.4), maar nu start m'n iBook niet meer op. Hij blijf hangen op het inlogvenster waar ik kan kiezen uit de 2 gebruikers. Mijn muis reageert niet meer (ook geen externe) en het toetsenbord reageert ook niet. Na enig proberen wordt m'n scherm donker en verschijnt er in witte letters dat ik m'n computer opnieuw op moet starten, en dan begint het hele verhaal weer opnieuw.

Heeft iemand tips voor mij om dit op te lossen, want ik zit echt met een probleem nu.

Ohja, tijdens de Software-update kreeg ik wel een melding dat hij sommige onderdelen niet kon installeren omdat er geen rechten waren om te schrijven naar een bepaalde map. Gek, want ik stond ingelogd als beheerder toen ik de update uitvoerde.

Probeer eens op te starten met shift ingedrukt. Dan start je alleen de broodnodige systeembestanden. De rest laat ie weg. En anders ff Pram zappen; Apple+option+P+R

En anders de opstart cd erbij pakken en hiermee opstarten (C ingedrukt houden tijdens t starten) en dan schijfcontrole uitvoeren. Misschien kan dit prog niog iets rechtzetten. Succes!

Update: in Safe Boot mode (met shift) kom ik er wel in. Wat zou ik nu kunnen doen? Iets weggooien, want ik vrees dat, wanneer ik nu weer opstart in normale mode, hij weer vastloopt.

Draai dan eens Schijfhulpprogramma om de permissies goed te zetten. Kijken of dit iets uitmaakt. En probeer anders te achterhalen wat er fout ging tijdens de install. De install logs zijn te vinden in Hulpprogramma's->Console en dan Archief->Open systeemlogbestand... option+appeltje+O

Als je in safe boot opstart, kan je ook in Console de panic.log bekijken, want die witte letters lijken verdacht veel op een panic. Heb je hardware en extra geheugen eraan of erin?