help ik kan niet kiezen

ik wil mij een mac aanschaffen maar heb enige twijfels;

ik zou zowieso een g4 kopen omdat naar mn mening er nog geen specieke programma’s zijn voor de 64-bits G5 mac, daarmee bedoel ik dat wanneer je niet echt in 3D omgeving werkt de snelheidswinst niet echt spectaculair zou zijn…? MAAR moet ik nu een dual of single G4-processor kiezen.

ik had ergens gelezen dat photoshop 7 eigenlijk ook nog niet echt die dualprocessor benut zoals het zou moeten zijn… hoe zit het eigenlijk met alle andere software, benutten die de tweede processor?

als ik dan de prijzen bekijk voor single G4processor 1400euro ja dan is mn keuze natuurlijk vlug gemaakt…

bedankt voor de goede raad en oja I LIKE THE NEW ONE

voor wat zul je hem gebruiken? photoshop?

Ow, Photoshop en zelfs heel Mac OS X maakt super gebruik van een dual processor.

Bedenk dat een iMac of eMac ook G4 zijn. Dat maakt het kiezen natuurlijk niet makkelijker. Kan ik van mee te spreken :roll:

servir frais, vertel eens wat meer. Voor wat wil je hem gaan gebruiken. Dan is het misschien wat makkelijker te beantwoorden.

de mac zou voornamelijk gebruikt worden voor photoshop, illustrator, indesign en quark ik opteer liefst voor een powermac omdat ik prefereer voor een lacie scherm...

wat betreft het benutten van die dubbele processor zei de verkoper van een bekende computerzaak in belgie dat alle programma’s die gecarboniseerd zijn dus compatibel met OS9 en OSx niet tenvolle die tweede processor gebruiken… dit is ook maar wat ik ervan weet

Hier (op het werk) draaien alle dtp-paketten naar volle tevredenheid op allerlei single G4 (van 400 tot 933), weliswaar allemaal nog op Os9.

[quote:c7b4657195="servir frais"]wat betreft het benutten van die dubbele processor zei de verkoper van een bekende computerzaak in belgie dat alle programma's die gecarboniseerd zijn dus compatibel met OS9 en OSx niet tenvolle die tweede processor gebruiken... dit is ook maar wat ik ervan weet[/quote:c7b4657195]

Klopt voor Photoshop 6, maar 7 benut wel de mogelijkheden.
Illustrator 10 benut niet de volle voordelen, 11 wel is mij verteld. Maar dat laatste kan ik niet voor je controleren.

[quote:b7f15e05d4="servir frais"] ik zou zowieso een g4 kopen omdat naar mn mening er nog geen specieke programma's zijn voor de 64-bits G5 mac, daarmee bedoel ik dat wanneer je niet echt in 3D omgeving werkt de snelheidswinst niet echt spectaculair zou zijn...? [/quote:b7f15e05d4] Volgens mij gaan 32bit apps op de G5s ook stuk sneller, de processor is namelijk sneller. En als we Adobe moeten geloven draait PS7 met de G5 plugin als een sneltrein. Bovendien hebben de G5 snellere bussen etc. Dus verwacht wel snelheidsverbeteringen, ook met oudere programma's. Als je in de toekomst je software gaat upgraden zul je zien dat steeds meer apps volledig gebruik maken van de G5.

Aan de andere kant is de G4 wel lekker goedkoop vandaag de dag :slight_smile: Ik zou dan altijd een dual processor kopen. Programma’s hoeven individueel niet altijd goed gebruik hiervan te maken, maar als je meerdere apps open hebt staan regelt het systeem dat ze evenredig verdeeld worden over de 2 processors. Van een dual G4 zul je waarschijnlijk langer plezier hebben

quark gebruikt wel de mogelijkheden van een dual processor.

[quote:c3dc416dbe="Ganymedus"]quark gebruikt wel de mogelijkheden van een dual processor.[/quote:c3dc416dbe]

Xpress 4.11 toch nog niet?

Sorry verwees naar de QuarkXPress 6 We draaien al enige tijd een demo. :wink:

Overigens lijkt het mij verstandiger eerst een 2e hands te kopen. Er zijn veel mensen die de overstap bij nader inzien toch te groot vinden en dus terug gaan naar windows. Voor een tweedehands kun je kijken op www.tweedehandsmac.nl of marktplaats.nl Tevens kun je dan in de tussentijd een beetje sparen voor een G5 in de nabije toekomst