Help! Ik weet mijn OSX paswoord niet meer!

Beetje dom, ik geef het toe...

Maar ik lees net op MacOsx dat het slim is om een nieuwe account aan te maken en die admin-rechten te geven en in je account waarin je werkt deze rechten te verwijderen.
Heb ik netjes gedaan, maar ik ben het paswoord vergeten voor die nieuwe admin- account.
Ik had namelijk al een extra account ooit als proef aangemaakt. Maar nu ik dit account de admin-rechten heb gegeven moet ik dus dat paswoord weten dat ik ooit in een ver verleden eens heb verzonnen.

Kortom. Is er een mogelijkheid om als rechtmatige eigenaar toch weer je computer op alle fronten binnen te komen, zonder dat je een paswoord hoeft in te tikken.
Oftewel, kan ik het paswoord resetten…of iets dergelijks.

Ik krijg het opeen s een beetje warm geloof ik…en dat ondanks de kou buiten (^_^)

Iemand advies of tips?

Opstarten vanaf de installatie CD (met de c ingedrukt geloof ik) Dan kun je in de menubalk kiesen om je je pasword kunt wijzigen

Als je eerst je oude wachtwoord invoert.............

Je hoeft niet je oude wacht woord te hebben als je vanaf cd opstart. Alleen als je filevault heb aan staan dan heb je een probleem, want dan ben je wel alles kwijt

[quote:91dbf62d81="macdaddy"]Als je eerst je oude wachtwoord invoert.............[/quote:91dbf62d81]

zo te zie niet

Hoe noemt je hond?

:mrgreen: :evil:

kan je er tenminste zeker van zijn dat je evil-scripts je passwrd niet geeft...

Ok, dus zo simpel......

Wow! Het is gelukt! Je hebt inderdaad geen wachtwoord nodig wanneer je van CD opstart!

Hartstikke bedankt voor de tips!

Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit? :? Zo simpel is het toch niet om in bestanden van anderen te komen?

[quote:fe9536e795="macdaddy"]Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit? :? Zo simpel is het toch niet om in bestanden van anderen te komen?[/quote:fe9536e795]

Geef me fysieke toegang tot je Mac / PC en ik kom in AL je bestanden… :evil:

Van zodra je aan de hardeschijf kan is de enige manier om toegang te ontzeggen encryptie. Geen encryptie, geen veiligheid.

Haal even de hardeschijf uit de pc van je buurman en stop deze in je eigen pc. Volledige toegang, zonder wachtwoord…
Start je Mac op in firewire modus (of stop de hardeschijf in een Mac) en koppel hem aan een andere Mac. Volledige toegang, zonder wachtwoord…