Help: Ik zoek een widget voor Engelse gezegdes?

Ik zoek een widget voor Engels gezegdes? Weet iemand toevallig wat dit betekent: To put the nail in the coffin..... :cry:

haha ik weet niet wat het betekend maar er is een speciaal forum over widgets mischien heeft iemand daar al een site voor jouwn probleem

volgens mij zijn dat soort widgets nog niet echt voor handen,

To put the nail in the coffin, hangt er beetje vanaf waar het gebruikt word. Meestal is het zoiets van: het is afgelopen, het is een beetje te vergelijken met de druppel die de emmer doet overlopen.

bijvoorbeeld als Lutjebroek een heel seizoen slecht voetbalt, en Jan dan in de laatste wedstrijd een penalty mist waardoor ze degraderen: Jan put the nail in lutjebroekā€™s coffin

De Dictionary.app en widget in Tiger zijn niet mis. Zoek maar eens op "Nail" en scroll naar beneden, naar de sectie "phrases":

[b:0bf941c64b]a nail in the coffin[/b:0bf941c64b] an action or event regarded as likely to have a detrimental or destructive effect on a situation, enterprise, or person : [i:0bf941c64b]this was going to put the final nail in the coffin of his career.[/i:0bf941c64b]

Zo'n widget zou dan toch (altijd?) gebaseerd zijn op een website die die informatie aanbiedt. Alle widgets die ik ken werken tenminste zo: het zijn interfaces voor reeds op het internet aanwezige informatie (zoals de sites van Van Dale, Telefoongids, weerstations, Gouden gids, enz.).

Daarom kun je misschien beter zoeken naar een website met uitleg over Engelse spreekwoorden en gezegden.

Even googlen op 'idiom widgets'. Kleine kans gok ik. Bestel anders gewoon even een (de Oxford) 'dictionary of idioms' op Amazon ofzo. Blijft moeilijk trouwens om de juiste gezegdes bij een bepaalde situatie te vinden in een vreemde taal. Ook in je eigen taal overigens.