HELP, Itunes crashed.

Wanneer ik AAC-audiobestanden wil gaan converteren naar Mp3 stopt Itunes onverwachts. Hetzelfde gebeurd wanneer ik cd's ga importeren in mp3 formaat. Het ligt niet aan beschadigde cd's, want het is volstrekte willekeur. De ene keer gaat het wel goed, of importeert itunes een deel van de tracks en dan stopt itunes onverwachts. Toennet gebeurde het weer voor de zoveelste keer toen ik naar mp3 wilde gaan converteren. Daarom me toch maar eens aangemeld op het forum, kon bij de zoekfunctie ook geen topic vinden met iemand met dezelfde problemen.. Behalve 1 iemand maar zijn probleem werd ook niet opgelost.. Ik hoop dat iemand mij wel kan helpen. Het [i:dc720eaa48]Crashreport[/i:dc720eaa48] staat hier: http://69.41.243.116/timo/crashreport.cwk (niet dat je daar iets wijzer van word denk ik?)

Een beetje offtopic, maar ik heb sinds de laatste update van MacOSX (10.3.5) ook een fout als mijn ibook in sluimerstand/schermbeveiliging gaat en als ik dan weer op mijn muisknop druk krijg ik heel ff een soort storing voordat ie weer naar het normale beeld springt. Ook is mijn Ibook al 3 keer vast blijven staan, terwijl ik hem pas een paar maanden heb. Dat is toch niet normaal? Verder geen hardware problemen ofzo, heb gister namelijk een hardware check uitgevoerd.

Vast bedankt,

Timo :apple:

> timo

even snelle reactie: over iTunes kan ik niets zinnigs melden, over OS X-versie (op een iBook):

ik ben sinds wat ellende met internetbankieren en schermcontrast bij update naar 10.3.4 weer teruggegaan naar 10.3.3, en daar laat ik het bij.

ik heb dan wellicht wat meer ‘security-problemen’ (updates worden niet geïnstaleerd op 10.3.3 en lager), maar ik merk daar eigenlijk helemaal niets van.
iBook G4 draait als zonnetje, 2 keer paniekerende kernel in 10 maanden, waarschijnlijk mijn ‘schuld’, door wat freeware-rommel uit te proberen

groet

ps: update-strategie is niet geweldig bij aapl de laatste tijd, het zij zo
ps2: voordat je meteen terug gaat naar 10.3.3… bovenstaande is mijn ervaring, wacht ook even om te zien wat anderen te melden hebben

Dank u Viva,

Maar als ik dus terug wil gaan naar 10.3.4 of 10.3.3 hoe doe ik dat? Moet ik het dan helemaal opnieuw gaan installeren vanaf de cd? Of kan het ook makkelijk door de oude versie te downloaden…?

Ik maak trouwens ook wel gebruik van freeware, zoals rbrowserlite, acquisition en nog een aantal andere freeware progjes die ik via www.versiontracker.com gevonden heb. Maar deze hadden allemaal een hoge rating.

Permissies gerepareerd? Via Disk Utility (of schijfhulp programma).

thx, Pink Grapefruit, uiteraard: eerst de permissies nakijken

… het zou eigenlijk ‘vanzelf’ boven (bijna) iedere post moeten staan :wink:
of beter nog: in OS X uitzichzelf moeten draaien bij 1e trammallant.

> timo: eventueel opnieuw 10.3.3 erop kan via install-optie ‘archiveer en installeer’ daarmee behoud je je thuismap en een aantal instellingen, maar:

voordat je dat doet, kijk/zoek eerst even verder (of wacht reacties af)

en uiteraard: veel van free- en shareware is prima, maar er zit nu eenmaal ook nogal wat troep tussen, selectief zijn is het beste

groet

permissies zijn restored. Wat is het idee daar achter dan precies? snap het niet helemaal.. Heb ook Macjanitor is laten lopen. Ik heb ook Itunes zelf er nog niet opnieuw opgezet.

> timo: en, doet alles het weer?

permissies herstellen…uhmm ben niet zo’n techneut, maar ik doe een poging: zorgen dat Unix onder de kap weet welk bestand waar bij hoort en (voornaam) dat de rechten (lezen/ schrijven) van ieder bestand per afzonderlijke account in orde is

heb even gezocht hier op forum, daar staat het wel ergens, maar kon het niet vinden :sealed:

als bovenstaande niet klopt dan is vast iemand zo vriendelijk me te verbeteren

met groet