Help Kan MacOSX niet meer installeren!!!!

Min kinderen maken gebruik van een Imac G3 waar tot voor kort op 2 partities OS9 en OSX stonden. Op zekere dag was OSX verdwenen? Geprobeerd opnieuw te installeren maar dat lukt dus niet meer. Het duurt eindeloos en loopt ook nog eens vast of ik krijg een melding op een zwart scherm!

Schijf opnioeuw geinitialiseerd en 2 partities aangemaakt. OS9 loopt soms vast en OSX laat zich nog steeds niet installeren!

Weet iemand raad? :x

Heb je alles volledig in nullen omgezet? Ik zou de PRAM eens zappen, wellicht helpt dat....... :? Tijdens opstarten P R Alt en Appletje ingedrukt houden, 3 keer laten 'chimen' en dan loslaten, maar dat weet je mogelijk al... :wink:

vergeet dan niet om je firmware nog es up-te-daten. kweenie zeker maar het kan zijn dat die ook geflashed wordt als je de prom flashed... Heb ik van horen zeggen...

Heb alles gedaan zoals voorgesteld! Krijg MacOS 9.2 geinstalleerd maar MacOSX dus niet. Krijg de boodschap:

The installer has quit due to an unexpected error. ( exit code 0 )

Heb uitgebreide hardwaretest gedaan! Nog andere suggesties? :cry:

Heb een andere versie geinstallerd. Geen Jaguar maar 10.1. Deze werkt wel!

Begrijp er nog steeds niets van!
:o

Heb je een originele cd gebruikt van Jaguar? Kopieën blijken vaak niet te werken.

Heb je [b:91e2e7a727]ERASE[/b:91e2e7a727] HD wel driemaal verricht?

Ik heb een X voor teachers versie van Jaguar. Originele cd's dus! Ik heb wel drie keer gechimed zoals werd voorgesteld. Is dat hetzelfde als ERASE HD? Nee toch?

Drie keer het opstartgeluid is het PRAM wissen, niet je harde schijf. Waarom je HD drie keer gewist zou moeten worden is mij een raadsel. :o

Dat vond ik ook al zo vreemd. Heb nu maar de oude versie op de Imac gezet. De Jaguar cd zal wel een speciale versie zijn voor de nieuwe Imac of zo. Iets beters kan ik niet bedenken!

[quote:508a24ab4a="Gijs"]Drie keer het opstartgeluid is het PRAM wissen, niet je harde schijf. Waarom je HD drie keer gewist zou moeten worden is mij een raadsel. :o[/quote:508a24ab4a]

3 keer je HD wissen? Zet dat alles in nullen om? Daar heb ik nog nooit van gehoord en dat lijkt me onzin. Kan me niet voorstellen dat Apple dat op die manier regelt…
Je PRAM zappen kan soms helpen, in dit geval blijkbaar niet… :?

Apple bellen? :roll: