HELP!!! (krijg bestand niet meer verwijderd)

krijg bestand niet meer verwijderd. met zowel de progjes Delete It, CleaningAgent en ook via de terminal krijg ik het niet weg.

Als ik het probeer krijg ik de volgende melding in 4 talen:
’ You need te restart your computer. Hold down the power button for several seconds or press the restart button’.
Maar het klerebestandje blijft op m’n desktop!

iemand een alternatief/oplossing??

thanks

Wat voor bestandje is het?? Probeer "MacJanitor" eens, misschien werkt 't anders "Diskwarrior" of "Drive X" effe runnen, maar dat zal je wel al gedaan hebben.. :wink:

[quote:ab47b053e5="tony montana"]Wat voor bestandje is het?? Probeer "MacJanitor" eens, misschien werkt 't :wink:[/quote:ab47b053e5] MacJanitor is hier niet voor geschikt. Ik neem aan dat je in OSX werkt? Je zou kunnen opstarten in OS9, en dan van daaruit het bestand van je OSX bureaublad gooien. Is mij eens gelukt toen een bestand niet verwijderd kon worden.

OS9 heb ik geheel vaarwel gezegd, ik kan wel via de OSX-cd opstarten en zo zien of ik het kan dumpen. ik laat het weten!

al als root de file proberen te deleten? (al dan niet via de terminal)

[quote:c4d188f713="djve"]al als root de file proberen te deleten? (al dan niet via de terminal)[/quote:c4d188f713]

zo kundig ben ik helaas niet, is dat eenvoudig uit te leggen?

Korte oplossing voor je probleem: 1. Vuur de terminal af :D 2. typ in: [b:3bd1c72370]login[/b:3bd1c72370] 3. log in als root met je wachtwoord. Als je root niet geactiveerd hebt kun je dit doen mbv netinfomanager onder utilities. Onder menu security kun je root inschakelen. 4. ga naar de desktop mbv [b:3bd1c72370]cd /users/gebruikersnaam/desktop[/b:3bd1c72370] 5. typ in [b:3bd1c72370]ls -l[/b:3bd1c72370] 6. nu krijg je een directory te zien waar je document ook in staat 7. om het bestand te verwijderen typ je: [b:3bd1c72370]sudo rm bestandnaam.ext[/b:3bd1c72370] 8. en natuurlijk even [b:3bd1c72370]logout[/b:3bd1c72370] typen om uit te loggen ;)

Even drie keer kijken voordat je een bestand verwijderd, want met de terminal geldt: als je iets verwijderd, is het verwijderd. Er is geen manier om het terug te krijgen. :o

[quote:bd52adaec3="mike"]Als ik het probeer krijg ik de volgende melding in 4 talen: ' You need te restart your computer. Hold down the power button for several seconds or press the restart button'.[/quote:bd52adaec3]

Je hebt in ieder geval ook last van Kernel Panics… wellicht alleen door het bestandje, maar mogelijk door meer dan dat… Heb je een PowerBook of iBook? Ik had ook regelmatig Kernel Panics, maar dankzij DiskWarrior 3 ben ik ze nu kwijt op mijn iBookje… :stuck_out_tongue:

[quote:bd52adaec3=“mike”]k kan wel via de OSX-cd opstarten en zo zien of ik het kan dumpen.[/quote:bd52adaec3]

Dat zal niet lukken, je kunt met de installatie-CD alleen Schijfhulpprogramma en de Installer draaien, maar verder niets wijzigen, helaas… :?

Dat van Boelie zal wel werken. Succes! :roll:

probleem opgelost. het was een Office X onderdeel. (ja, ja ik weet het) wat is blijven staan na verwijdering van Office. Heb office weer geinstalleerd en het was verdwenen. Daarna office gedeinstalleerd en alles was weer oke.

Mensen, dank voor de reacties.

Toch weer Microsoft...... :?