Help :-) Mac Air start niet op

Ik heb in een mac Air 2008 versie (1st generation) een ssd schijf gezet nadat de hd kapot was gegaan. Twee weken lang heeft hij prima gewerkt met 10.6 Echter, nu krijg ik het navolgende scherm, springt hij halverwege op zwart.

Heeft dit met een firmware te maken ?

ik heb je een privé bericht gestuurd.

Dank voor je hulp. Ik krijg:

Invalid node structure

Die voortgangsbalk onderin beeld lijkt een indicatie te zijn dat 'ie bezig is met een firmware update…?

@ Dutch_Muscle; wat is dit voor onzin? Waarom in hemelsnaam via PM een vraag op een open forum beantwoorden? Dit forum heeft een zoekfunctie zodat mensen die wellicht hetzelfde probleem geholpen worden. Een forum is geen marktplaats maar een medium voor discussie. Vraag en antwoord dus. Niet vraag en dan PM met antwoord. Niet doen.

Hij is bang dat ie in een discussie verzeilt raakt.

Wat natuurlijk ook hoogst ongebruikelijk is op een forum. :evil:

Ik heb mezelf maar eens verwend en een PB gestuurd…

@GoeieDag Aan jezelf? Spannende! Wanneer ga je het lezen? :smiley:

Laat je wel even weten wat het resultaat ervan is? Kunnen we hier met z’n allen gokken en trachten te herleiden wat er in het bericht stond.

Ik krijg als antwoord op het PM bericht:

Invalid node structure

Suggestie, al PRAM reset geprobeerd uit te voeren? Command + ALT + P + R ingedrukt houden direct na de gong bij het aanzetten.

PRAM van de OMT-server? :lol: :lol:

Ontopic: wel handig dat we ook weten wat je hebt intypt waardoor je die melding ziet?

Ik heb dit ook gehad toen ik naar mavericks ben geüpgrade. Wat toen hielp was met alt opstarten, herstelschijfselecteren en vanuit de opties die je dan hebt oa opnieuw installeren of time machine terugzetten de opstartschijf selecteren en weer opnieuw opstarten. Sorry voor het warrige verhaal maar ik kan het me niet meer precies voor de geest halen.

Tuurlijk, je weet het maar nooit :nerd:

Het resultaat was invalid node structure. Ik heb alles weer opnieuw geinstalleerd,
met schijfhulpprogramma, gecorrigeerd.

En weer hetzelfde probleem…

@ Nikita

Het is met de option toets, maar inderdaad dat is niet zo’n slecht idee. Volgens mij schoon je hiermee de firmware en laat je hem opnieuw beoordelen welke configuratie de notebook heeft. Niet zo’n gek idee na een update.