Help! mac en pc internetverbinding delen

Ik heb een Alcatel Speedtouch Multi-PC modem en nu wil ik op een mac en op een pc internet krijgen (en eventueel een netwerk). Nou was er op de mac eerst wel internet. Maar toen ik later de pc aansloot, en een netwerk wilde maken was de internet verbinding op de mac opeens weg. Ik heb nu dus wel internet op de pc maar niet op de mac. Als ik bij de mac http://10.0.0.138 intyp zegtie dat ie niet met de server kan verbinden. weet iemand hoe ik dit kan fixen, ik heb de modem al gereset en opnieuw ingesteld (via pc), want dat lukt ook niet meer op de mac.

[quote:46d90ad4e3]Nou was er op de mac eerst wel internet. Maar toen ik later de pc aansloot, en een netwerk wilde maken[/quote:46d90ad4e3]

Hoe deed je dat dan precies? Het enige wat je voor zo’n multi-pc modem hoeft te doen is namelijk de IP-instellingen op automatisch te zetten, dan gaat het vanzelf.

Je plaatjes doen het trouwens niet (je kunt niet van angelfire linken)

Hoe ik een netwerk had gemaakt?

bij windows> Mijn netwerklocaties>thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen
dan komt er zo’n pictogram met een plaatje van een LAN verbinding die zegt dat ie is ingeschakeld.
toen heb ik bij de mac dat ene aangevinkt bij systeemvoorkeuren dat je met windows deelt ofzo. firewall op beide computers uitgezet.

Dit heb nu trouwens allemaal weer weggehaald en ik heb de modem gereset.

Mischien moet je eerst even zoeken in de forums, ik heb hier al talloze topics over voorbij zien komen. :?

Als je een Kabel internet abonnement hebt is de kans groot dat het IP adres van je computer wordt opgeslagen in je modem of bij je provider. Kabel modem herstarten kan een oplossing zijn.

Van PC’s heb ik (gelukkig) geen verstand

Nee ik heb adsl standard van Planet

Heb je dan een externe modem die je kunt herstarten (in de meterkast)? anders toch maar effe zoeken...

Heb je wel link? dus brand het lampje bij je netwerkconnector? Aan je mislukte ping te zien heb je nog geen link namelijk.

Zo ja, probeer het dan eens met een statisch IP, want pas als je in de zelfde ip reeks als het modem zit kun je hem bereiken via je browser

Probeer de volgende settings eens:

IP: statisch op iets in de 10.0.0.xxx reeks, bijv. 10.0.0.153
Subnet: 255.255.255.0
Primair DNS: 195.121.1.34 (van Planet)
Secundair DNS: 195.121.1.66 (van Planet)
Default gateway: 10.0.0.138 (je multi-pc modem)

succes :wink:

JA!! Hij doet t weer. Hardstikke bedankt Hugo. nou ga ik verder met het netwerkje :)

No problemo 8)