Help! Macbook start niet

Ik heb de harde schijf van mijn macbook vervangen door een SSD. Dit heb ik vorige week gedaan. Daarna kon ik geen software downloaden via het schijfhulpprogramma. Ik ben naar de mediamarkt gegaan en zij hebben een software erop gezet. Na een aantal dagen liep me laptop veel vast waardoor ik besloot om me laptop opnieuw te formatteren. Nu krijg ik hetzelfde gedoe weer en kan ik geen software downloaden via het schijfhulpprogramma. Ik heb Yosemite op een USB stick gezet waarna ik de spatie ingedrukt hield totdat ik de opstartschijven kreeg. Tijdens de installatie blijft het programma hangen. Niet voor even maar de hele nacht blijft die bijvoorbeeld op 12 minuten hangen. Ik ben ten einde raad en ik heb me laptop nodig voor me scriptie. Ik ben ten einde raad wie kan me helpen ?

Heb je zelf de SSD voor een HDD vervangen? Zo ja. Als je snel je MacBook nodig hebt voor je scriptie, zou ik nu je HDD er weer terug in plaatsen. Dan kan je in ieder geval weer verder werken.
Daarna zou ik aanraden om die SSD in een casing te stoppen en te koppelen aan je MacBook om eens te kijken of die SSD goed aan de praat te krijgen is.

Ik heb de HHD inderdaad zelf vervangen. Waar kan je zo’n casing kopen? Ik had net contact met Apple support en ze kunnen me alleen helpen als ik 29 euro betaal.

En omdat ik momenteel geen creditcard heb kunnen ze me niet helpen. Gaat helaas alleen via creditcard

Weet u of het mogelijk is dat ik de ssd kaart in een andere macbook doe en daar de Yosemite software installeer en het terugplaats in me eigen laptop? Denkt u dat dit werkt?

Als je nu je MacBook nodig hebt, probeer die dan eerst weer werkend te krijgen. De HDD terugplaatsen is daarvoor de manier die je zeker weet dat werkt.

Het probleem met je SSD wil je uiteraard ook opgelost hebben. Wellicht is het een defecte SSD en is het het best om hem te ruilen. Wellicht kijk je over iets heen, maar dan heb je met een werkende MacBook iets meer rust om daar naar te kijken.
2,5 inch casings zijn zat te vinden online.

Of een harde schijven dock, https://www.beslist.nl/products/r/SATA+HDD+Docking+Station/

De mediamarkt beweert dat je een mac os x installatie maar een x aantal keer kan uitvoeren. Ik heb dit nagevraagd bij Apple en ze geven aan dat dit niet klopt en je altijd terug kan gaan naar de fabrieksinstellingen. Ik ben nu in een welles.niettes spel beland. Mediamarkt wilt me geen nieuwe Ssd grven omdat ik deze heb gebruikt? Ik heb deze pas 2 weken

Garantie van 2 jaar. Laat ze het maar regelen!

PS
Ik hoop dat je in je scriptie wél het verschil tussen ‘me’ en ‘mijn’ doorgevoerd hebt.

Haha ik let hier niet op me spelling maar bedankt voor je tip!

Het kan heel goed zijn dat je SATA kabel niet goed meer is, dan heeft de SSD vervangen (of de harde schijf terugzetten) weinig zin…

Je harde schijf in een externe behuizing is dan iig een optie. Ik zou eerst proberen te achterhalen of het aan je kabel of of de SSD ligt.

Als ik me HHD schijf erin doe, doet me laptop het gwn dus ik denk zelf niet dat het aan de kabel ligt maar ik weet het ook niet. Ben geen expert op dit gebied:) ik heb een afspraak bij Apple. Ben benieuwd wat zij zeggen!

SATA kabel is dan uitgesloten ja. Het lijkt erop dat je het een DOA SSDtje is. En tja, dan kan Media Markt zeggen wat ze willen, maar ze zullen je een werkende SSD moeten aanbieden. En zonder een SSD te gebruiken, kom je er niet achter dat ie defect is. Tenzij er een groot gat, brandplek of ander zichtbare schade op zit uiteraard.

Die term kende ik nog niet. Zo leer ik toch nog veel van dit onderwerp! Raad u mij een ander merk SSD aan? Ik las dat die van Samsung 1 van de beste is maar helaas niet bij mij.

Oh nee. Als dit echt een defecte SSD is, dan is het alleen die ene. Samsung maakt inderdaad goede SSD’s. Ik zou altijd aanraden om een SSD bij een goed merkt te kopen en Samsung is inderdaad eentje die goede SSD’s maakt.