Help me...illustrator

Ik heb een iets gemaakt in illustrator een tijdje geleden en daar zitten slagschaduwen op. (tekst en kaders) Hoe kan ik die wegkrijgen?

Ofwel moet ik die dingetjes hertekenen wat niet zo lang werk is…maar als ik bijvoorbeeld een kader teken zit daar automatisch direct een schaduw op…hoe kan ik da wegkrijgen…terug naar standaard dus.

Je hebt zeker een 'style' gebruikt? Je object selecteren en / (slash) tikken al geprobeerd?

nee da doet het niet

Ik deed het zo: 1. Selecteer je tekening / 2. Ga naar het Appearance-Navigator-Info-venster / 3. Klik op Appearance / 4. Gooi de 'Drop Shadow' (zo vaak als het erin staat) in de prullenmand -> opgelost!

Dat is wat ik zocht, tx geedee

In Illustrator 10 (maar volgens mij ook 9) doe ik het als volgt. (Dit werkt als je de slagschaduw als effect hebt gemaakt.) Selecteer het desbetreffende object, hetzij op je werkblad, hetzij in het layer panel. In het appearence panel (ik ken slechts de engelse benamingen) kun je nu de slagschaduw selecteren en deleten.

Als je de slagscchaduw als filter hebt gemaakt kun je hem gewoon selecteren en deleten vanaf je werkblad nadat je het gedegroepeerd hebt.

En terwijl ik mijn reactie zit te tiepen heeft Geedee hetzelfde antwoord al gepost.

Toch bedankt!

Greetz

Graag gedaan, Ja Rune :)

[quote:88447e9196="Geedee"]Ik deed het zo: 1. Selecteer je tekening / 2. Ga naar het Appearance-Navigator-Info-venster / 3. Klik op Appearance / 4. Gooi de 'Drop Shadow' (zo vaak als het erin staat) in de prullenmand -> opgelost![/quote:88447e9196]

snellere manier: onderaan hetzelfde venster klikken op knop (back to basic appearance)
tip: zorg er ook voor dat die drie knopjes op een rij (eerste knop onderaan appearance tab) uit staan (new art has basic appearance) anders heeft elk nieuw getekent object dezelfde eigenschappen wat wel vervelend kan zijn.

Helix

Tx helix, ik probeer het uit!