Help me , Imic /electriche gitaar

Hallo, ik heb een tijdje geleden een imic bij me mac mini gekocht om, via me mac gitaar te spelen. Ging allemaal prima via garage band (heeft meer functies dan mijn standaar versterker). Maar sinds vanochtend heeft hij opeens last van vertragingen. soms wel 1 seconden tussen aan slaan en het geluid.

Midi instrumenten zoals mijn keyboard hebben er geen last van.

Hij heeft wel eens vertraging als ik bijv limewire word, exel safarie en mercury tegelijk draai, maar zelfs als ik opniew opstart (windows gewoonte) en alle ander programma’s uitzet blijf ik de vertraging houden.

HeLP MEEE!!!

Merkwaardig dat je eerst geen last van had.

Ik heb een iMic gekocht voor mijn iBook en heb altijd last van vertraging gehad. Vanaf het begin dus. iMic is de goedkoopste oplossing dus ik ging er vanuit dat het daar aan lag.

Ik heb geen oplossing voor je :oops:

Heb hier zelfs op mijn G4 dual 1 GHz last van vertragingen met Garageband en de iMic. De ene keer erger dan de andere. Volgens mij is de oorzaak een combinatie van Garageband en de iMic, waarbij Garageband het grootste aandeel heeft in de vertraging.

Ik moet eerlijk gezegd ook zeggen dat ik Garageband geen prettig programma vind om mee te werken. Dom loopjes plakken is geen enkel probleem in Garageband, maar zodra je meer wil dan dat worden je beperkingen snel zichtbaar.

[quote:66b1bd7c52="Oupro"](...) waarbij Garageband het grootste aandeel heeft in de vertraging. (...)[/quote:66b1bd7c52] Ik heb op mijn iBook geen GarageBand maar toch wel vertraging met iMic (met alle programma's bijv. SoundEdit en SoundRecorder).

quote:66b1bd7c52="Oupro"Ik moet eerlijk gezegd ook zeggen dat ik Garageband geen prettig programma vind om mee te werken. Dom loopjes plakken is geen enkel probleem in Garageband, maar zodra je meer wil dan dat worden je beperkingen snel zichtbaar.[/quote:66b1bd7c52]
Het is ‘off-topic’ maar ik dacht er eerst net zo over als jij. Loops gebruik ik niet en audio en midi opnemen gaat uitstekend. En sinds enkele dagen heb de ‘Audio Units’ ontdekt. Dat betekent extra effecten en software synths van andere merken etc. Nu begint GarageBand iets meer te lijken op de ‘echte’ programma’s. En dat voor zo weinig. Prima programma.

Maar nog steeds geen goede ideeen over de vertraging met iMic. Sorry.

hoe werken'audio units' dan. weetje bijv ook hoe je vst files importeer in garage band.

[quote:b46af3b8bd="Rayel"]hoe werken'audio units' dan. weetje bijv ook hoe je vst files importeer in garage band.[/quote:b46af3b8bd]

Dat kan dus niet. Audio Units (kortweg AU), zijn net zoiets als VST’s maar dan net anders. Steeds meer VST’s worden óók als AU geleverd. Zo’n AU is meestal niet zo groot en zet je in HD>Bibliotheek>Audio>Plugins>Components

Meld je even aan bij deze sites (kleine moeite; kost nix). Daar staan er een hoop.
http://www.macmusic.org (kijk bij software > plug-ins > AU)
http://www.icompositions.com/ (kijk bij Tools > Audio Units)