Help me met Dreamweaver...

Ik wil graag bij mijn site een functie maken met tekstvelden. Dat je bv. een paar velden intikt, op verzend drukken en dat er dan een email naar mij word gestuurd. Dit wil ik met Dreamweaver doen. Kijk maar eens op: http://www.hobbymozaiek.nl/bestel.php

Ik heb al gedaan met forms en action: mailto:info@hobbymozaiek.nl

Kijk even bij “Toon bronversie” en kijk even of er iets mis is

Avb, Tom

Bij de onderdelen van 'name' kan je iets anders invullen dan textfield.

Als je er de voornaam mee opvraagt, kan je deze name veranderen in bijvoorbeeld:
<input name=“voornaam” type=“text”>

value kan je meestal weg laten :slight_smile:

En je action moet naar een verwerkings script gaan. :slight_smile: Want nu open bij mij het mail programma, en kan ik het wederom invullen.

Edit:
Ik heb eventueel een contact script voor je liggen. :slight_smile:

als je mailto gebruikt wordt er automatisch een mailprogramma geopend waarin dan het adres verschijnt waar de mail heen moet, en in dit geval ook hetgene wat je hebt ingevuld bij textfield. Wat je invult in de textarea is nergens terug te vinden in het mailtje...

Je wilt ook niet dat er een mailprogramma geopend wordt toch? Je hebt om dit te voorkomen volgens mij een listserver o.i.d. nodig, als Majordomo bijvoorbeeld…

Maar hoe maak ik een verwerking-script? Of kan ik die ergens krijgen? Of hoe maak ik die?

[url]http://www.stadtaus.com/en/php_scripts/formmail_script/[/url][url]

Hier kun je gratis een PHP scriipt downloaden, plus instructies bekijken voor installatie. Wel even checken dat je provider (mits je zelf geen hebt staan) PHP ondersteunt, maar dat zal haast wel. [/url]

[quote:c24261abd8="Apple iFan"]Maar hoe maak ik een verwerking-script? Of kan ik die ergens krijgen? Of hoe maak ik die?[/quote:c24261abd8]

Paar stappen, ik hoop dat je ze snapt:

1. Maak een .php bestand.
  2. Maak een if-statement
  3. In het if statement controleren of alle velden zijn ingevuld. (of enkelt de belangrijke)
  4. Als alles goed is de gegevens mailen met het mail commando
  5. Fout meldingen met duidelijke teksten als het mis gaat.
  6. Achter het if-statement een else-statement die het formulier laat zien.

Dat is het ongeveer. Althans, zo zijn mijne opgebouwd.

Ik kan niet zo goed engels. :'( :oops:

even een PHP script uit de kast getoverd en aangepast, hoop dat het werkt heb het niet getest: [code:1:936c6c5d29] $email_ifan = "HIER JOU EMAILADRES"; $titel_mail = "Er is een bestelling binnen";

if &#40;!$n_verzender&#41;
&#123;
    print &quot;    
    &lt;form method='post' acion='bestel.php'&gt;            
    Jou naam &lt;input type=TEXT NAME='n_verzender' size='20'&gt;&lt;br&gt;
    Jou E-Mail &lt;input type=TEXT NAME='e_verzender' size='20'&gt;&lt;br&gt;
    Wat bestel je &lt;input type=TEXT NAME='w_bestellen' size='20'&gt;&lt;br&gt;
    Hoeveel bestel je&lt;input type=TEXT NAME='h_bestellen' size='20'&gt;&lt;br&gt;    
    &lt;input type=submit value='Bestellen'&gt;
        &quot;;
&#125;
else
&#123;
    $header = &quot;From&#58; Formulier Hobbymozaiek &lt;noreply@hobbymozaiek.nl&gt;rn&quot;;
    $header .= &quot;MIME-Version&#58; 1.0rn&quot;;
    $header .= &quot;Content-type&#58; text/html; charset=iso-8859-1rn&quot;;

mail&#40;&quot;$email_ifan&quot;, 
                 &quot;$titel_mail&quot;,
                 &quot;$n_verzender met e-mail $e_verzender wil iets bestellen&lt;br&gt;
                   namelijk $w_bestellen hoeveel $h_bestellen&lt;br&gt; &quot;, 
             &quot;$header&quot;&#41;;
        print &quot;De mail is verzonden&quot;;
&#125;

[/code:1:936c6c5d29]
checkt alleen of de naam is ingevuld, verder geen checks etc.

Beste Bas,

Lukt niet :cry:

Hoe kan dit?

Hij vraagt om hulp met Dreamweaver, wordt ie overspoeld door al die php code... :P Ik denk dat het iets te moeilijk voor je is Apple iFan. Misschien kun je het maar beter bij Marloez haar tip houden.

Succes ermee.

aAs je in Dreamweaver bij de tag Form bij Enctype= text/plain invult verschijnen de ingevulde tekstvelden wel in de mail.

mIE 5.2 verstuurt het form direct en Safari en aanverwanten openen eerst het mailprogramma.

Kijk eens bij internet explorer: http://www.hobbymozaiek.nl/bestel.php

Wat hij dan aangeeft, wat is dat?

[quote:3bef4dc341="Apple iFan"]Kijk eens bij internet explorer: http://www.hobbymozaiek.nl/bestel.php

Wat hij dan aangeeft, wat is dat?[/quote:3bef4dc341]
Als het goed is werkt het nu.
Ik heb net in iedergeval 80 artikelen besteld :smiley:

Bas,

Heb je dat bij INTERNET EXPLORER gedaan?

hmmmm...hij krijgt geen connectie, raar, want in safari opent ie wel meteen het mailprogramma. Ik kan je zo snel niet vertellen waar dat aan ligt....maar heel veel dingen werken gewoon niet op IE. Daar heb ik op het moment ook last van, met een flash animatie...grrrrr!

succes, ik hoop dat iemand het antwoord voor je heeft!

Ge-edit ;)

[quote:570df842a9="Apple iFan"]Bas,

Heb je dat bij INTERNET EXPLORER gedaan?[/quote:570df842a9]
hmm okeej Internet Explorer loopt inderdaad vast :slight_smile:
verander dit:

[code:1:570df842a9]
<form action="mailto:info@hobbymozaiek.nl" method="post" enctype= text/plain"application/x-www-form-urlencoded" name="Bestellen" target="_parent" id="Bestellen">[/code:1:570df842a9]
eens in:

[code:1:570df842a9]
<form action="mailto:info@hobbymozaiek.nl" method="post" enctype= "text/plain" name="Bestellen" target="_parent" id="Bestellen">[/code:1:570df842a9]

Ohja opmerkingen van “ik hoop dat er snel iemand antwoord geeft” mag je van mij achterwege laten hoor.

Oké, ik verander wel ;)

[quote:79182d31c6="basvandorst"]

Ohja opmerkingen van “ik hoop dat er snel iemand antwoord geeft” mag je van mij achterwege laten hoor.[/quote:79182d31c6]

dat ging over mijn opmerking bas…ik gaf daarmee aan dat ik hem even niet verder kon helpen…

Bas,

Loopt nog steeds vast :cry:

Hoe kan dit??