Ik wil graag bij mijn site een functie maken met tekstvelden. Dat je bv. een paar velden intikt, op verzend drukken en dat er dan een email naar mij word gestuurd. Dit wil ik met Dreamweaver doen.
Kijk maar eens op: http://www.hobbymozaiek.nl/bestel.php
als je mailto gebruikt wordt er automatisch een mailprogramma geopend waarin dan het adres verschijnt waar de mail heen moet, en in dit geval ook hetgene wat je hebt ingevuld bij textfield.
Wat je invult in de textarea is nergens terug te vinden in het mailtje...
Je wilt ook niet dat er een mailprogramma geopend wordt toch? Je hebt om dit te voorkomen volgens mij een listserver o.i.d. nodig, als Majordomo bijvoorbeeld…
Hier kun je gratis een PHP scriipt downloaden, plus instructies bekijken voor installatie. Wel even checken dat je provider (mits je zelf geen hebt staan) PHP ondersteunt, maar dat zal haast wel. [/url]
even een PHP script uit de kast getoverd en aangepast, hoop dat het werkt heb het niet getest:
[code:1:936c6c5d29]
$email_ifan = "HIER JOU EMAILADRES";
$titel_mail = "Er is een bestelling binnen";
Hij vraagt om hulp met Dreamweaver, wordt ie overspoeld door al die php code... :P
Ik denk dat het iets te moeilijk voor je is Apple iFan. Misschien kun je het maar beter bij Marloez haar tip houden.
hmmmm...hij krijgt geen connectie, raar, want in safari opent ie wel meteen het mailprogramma.
Ik kan je zo snel niet vertellen waar dat aan ligt....maar heel veel dingen werken gewoon niet op IE.
Daar heb ik op het moment ook last van, met een flash animatie...grrrrr!
succes, ik hoop dat iemand het antwoord voor je heeft!