help met inladen film(express of i movie)

hej apple dudes!

hoe is het daar???

ik ben een jongen van 15 in zit in 4 vwo.
ik heb met een groep vrienden op school een film clubje op gericht.
met het clubje heb ik voor de vacantie een saop op genomen.
ik ga de film gaan monteeren (een vriend van mij heeft geregiseerd)

nu heb ik deze ingeladen in final cut expres(met capture now) en daar kwam ik een aantal ongemakken tegen:
1-als ik een bandje aan het inladen was en er was, en er opeens geen beeld meer was(omdat hij op de set truggespoeld was…) ging het inlaaden flink mis de computer begondan met de camera naar nieuw beeldte zoeken maar dat lukte hem niet. terwijl er wel beeld was… :? hoe kan ik dit verhelpen???

2-ook kon ik niet de groote stuken film ff snel aan stukjes plakken en ordenen(zoals bij i movie)
hoe kan ik dat doen???

en nog ff een andere vraag ik monteer de film op een imac g4 met 80 gig harde schrijf waar er nog maar iets van 30 over is. dit is jammer genoeg veel te wijnig om al het matriaal op te zetten(ik heb 4 uur film). gelukkig hebben we nog een externe harde schrijf van 60 gig, hier kan gelukkig wel alles op.

maar nu zit ik te twijvelen of ik de hele film niet beter in imovie kan inladen(omdat je dan alle maal kleine stukjes krijgt). heeft het inladen met imovie een (negatief) efeckt op de beeld kwalietijd???

ant woord AUB! :lol:

gr winston

ps. final cut pro is de niewste versie en imovie ook.

Hallo,

Zou je

[quote:e2a2a804d3]1-als ik een bandje aan het inladen was en er was, en er opeens geen beeld meer was(omdat hij op de set truggespoeld was…) ging het inlaaden flink mis de computer begondan met de camera naar nieuw beeldte zoeken maar dat lukte hem niet. terwijl er wel beeld was… hoe kan ik dit verhelpen???[/quote:e2a2a804d3]

Zou je het iets duidelijker kunnen omschrijven ? , geen beeld meer op camera ?, op Mac ?

[quote:e2a2a804d3]2-ook kon ik niet de groote stuken film ff snel aan stukjes plakken en ordenen(zoals bij i movie)
hoe kan ik dat doen???
[/quote:e2a2a804d3]

In FCE & FCP neem je stukken film op aan de hand van tijdcodes , je kan ook direkt op nemen Capture Now. Zodra je de opname stopt moet je dat stuk film benoemen en bewaren. Je kan natuurlijk ook grotere stukken opnemen en deze in de tijdlijn in stukjes knippen .

[quote:e2a2a804d3]heeft het inladen met imovie een (negatief) efeckt op de beeld kwalietijd???
[/quote:e2a2a804d3]
Als je de film eerst door imovie haalt werkt het niet meer met tijcode’s van de camera, imovie geeft ook een iets mindere kwaliteit t.o.v. FCP & FCE

Als ik je was zou ik lekker “ruim” opnemen op de externe schijf , want daar past alles wel op (1uur= ong 12 Gb), Het liefst dus met FCE .
Een ander voordeel als je het op de externe schijf zet is natuurlijk dat je je film makkelijk mee kan nemen …

En dan de opgenomen clips op de tijdlijn bewerken.

Succes met de film.

ej

op het schrempje van de camera word het beeld blauw.
dan begint de mac de camera orders te geven dat hij bv. trugmoet spoelen, vooruit spoelen, snel/langzaam.

ik heb na dat hij dit te lang deed de camera en het capturenow fenster uitgezet.
en dierect daar na het capturenow venster weer geopend en verder op genomen.
daar door heb ik nu onhandig grote en kleine stukken.

ook heb ik als mijn primerie scrache disk de imac hd staan= dit verstandig of zal ik dat veranderen in de externe disk?

ook heb ik trouwens last van het “ofline” gaan van stukken. want als ik het ingeladen heb op mijn hd, en daar na over zet naar de exteren schrijfe gaat hij of line. hoe kan ik dit verhelpen/maken???

alvast bedankt!

Is het een Canon camera ??

Ik zou als scratch disk de externe schijf kiezen en als tweede de interne.

Heb je trouwens ook al geprobeerd zonder extra firewire apparaten aangesloten te hebben ?
Dus alleen de camera en verder niks? Eventueel andere firewire poort ??

Geeft hij dan ook problemen ?

Heb last gehad met een externe HD firewire die de heleboel op hol liet gaan…

Je kan natuurlijk ook een keer de voorkeuren van FCE weggooien.

Hallo ,

probleem 1 : dit is het gevolg van timecode breaks .
je kan dit probleem voorkomen door voor de opname de tape te zwarten (kapje op de camera en in record mode gewoon laten lopen.

probleem 2 : dit kan in fce met DV start/stop detection .

een goede raad : koop een goed boek bv. “fce editing workshop” van Tom Wolsky

good luck !

guru erg bedankt vvoor je tip!

ik ben hard aan ut zoeke naar ut boek(het lukt alllen nog niet egt, moet ik bij een special zaakje zijn? want bij broes & keming hadden ze het niet :frowning: )

en wintendo volgens mij was het een canon camera ja… zijn die ongeveer 2/3 van een sony handi cam?, en zit er achter de start,stop,forw,backw knoppen hippe, van kleur wisselende lampjes?

[quote:1ff38244b2]ook heb ik trouwens last van het “ofline” gaan van stukken. want als ik het ingeladen heb op mijn hd, en daar na over zet naar de exteren schrijfe gaat hij of line. hoe kan ik dit verhelpen/maken???

[/quote:1ff38244b2]

dat was mij laatste vraag

alvast bedankt!

[quote:23b8a00e46]Is het een Canon camera ??

[/quote:23b8a00e46]

en als het een canon was, wat dan… :sealed:

HELP!

[quote:a7eea49e55="winston"]guru erg bedankt vvoor je tip!

ik ben hard aan ut zoeke naar ut boek(het lukt alllen nog niet egt, moet ik bij een special zaakje zijn? want bij broes & keming hadden ze het niet :frowning: )

[/quote:a7eea49e55]

Ik heb FCE Workshop gekocht bij BOL.COM

Bij Broese hebben ze hem wel zelfs nu voor FCE (wel levertijd 14 dagen)
http://www.broese.net/sanashop_v2/bgn/pages/detail.asp?content=10520000143692_1_10090000000010

Als je FCE 1 hebt dan mag je die van mij wel kopen.

(Met FCE 2 kun je ook alle lessen volgen uit het boek, slechts kleine verschillen)

ik ga nu inladen met een canon camera.

is dit een probleem?

geef aub snel ant!