Help met MAIL

per ongeluk mijn mail account verwijderd. bij het aanmaken van een nieuwe. Nu heb ik nog wel mijn zelf aangemaakte mail boxen met inhoud alleen is mijn " inkomend " box geheel leeg. weet iemand of hier een back-up van is gemaakt toen ik mijn nieuwe aan maakte?

[quote:ecc3d55c64="Stefan_o"]per ongeluk mijn mail account verwijderd. bij het aanmaken van een nieuwe. Nu heb ik nog wel mijn zelf aangemaakte mail boxen met inhoud alleen is mijn " inkomend " box geheel leeg. weet iemand of hier een back-up van is gemaakt toen ik mijn nieuwe aan maakte?[/quote:ecc3d55c64]

als je remove gekozen hebt, nope :frowning:
is het moeilijk dan om je account weer ff actief te maken door je user en pass aan te maken ?

succes !!! 8)

Als je opnieuw je account aanmaakt, dan heb je een lege mappen. Als je dan op mail<archief<importeer postbussen<mail voor mac osx klikt, dan kun je je "oude" mailbox importeren. Deze mailbox bevind zich in je thuismap<bibliotheek<mail.

heeft dit bestandje ook een bepaalde naam of herkeningspunt?? of zijn het meedere bestanden?

Het gaat om een map waarvan in de naam je mailadres staat.

Welcome to the world of xml en unix.. Mail bewaard zijn instellingen in gewone tekstbestanden. Kijk in /users/library/preferences/com.apple.mail.plist Deze kan je gewoon met textedit openen.

Zoek daar de keys

<key>AccountName</key>
<string>Jan Jansen</string>
<key>AccountPath</key>
<string>~/Library/Mail/POP-Jan@pop.eenprovider.nl</string>

in de key AccountPath staat de padnaam naar je mailbox. Verander dat naar de plaats waar je nog je huidige box hebt staan en klaar is kees.

Success!

Er zijn programma’s die trouwens deze preferences voor je regelmatig backuppen, dan kan je in geval van nood een eerdere versie terugzetten. Er nl een fout in een vorige versie van OSX waarbij als je geheugen volliep (schijfruimte) het virtuele geheugen de draad kwijt was. Als je dan toevallig met mail of iets dergelijks bezig was en die was je prefence aan het bewerken was je alles kwijt.

Ik heb naast mijn bestaande POP accounts een IMAP account aangemaakt. Toen ik dat deed, kreeg ik een nieuwe mailbox erbij van de IMAP account (genaamd Columbia), waarin alle sent mails (van AL mijn accounts met het woord 'columbia' in de tekst of subject header naar toe gekopieerd werden. Deze stonden toen ook nog in mijn sent messages mailbox. Toen ik de nieuwe mailbox (Columbia) delete, werden al die berichten ook meteen uit mijn sent messages mailbox verwijderd (maar niet naar Trash verplaastst!).

Iemand een idee
a) hoe dit kan?
b) hoe ik de delete sent messages weer terug kan halen?