help mij iemand te switchen?

Hoi, Over twee weken ga ik weer naar NL. (na afwezigheid van bijna 4 jaar). Ik weet nog niet voor hoe lang, maar dat terzijde. Een vriend van mij wil een laptop kopen. En ik wil hem een goede introductie van Apple geven. Ben zelf jaren geleden geswitched en heb verschillende familie-leden geswitched. Probleem, deze jongen is absoluut a-technisch en eigenlijk ook niet in geinteresseerd in computers. Ik denk echter dat hij onder de indruk gaat zijn van de looks van Apple en 'misschien' het gemak. Een ibook zou perfect voor hem zijn.

Echter, voor iemand die altijd windows heeft gebruikt en niet echt geinteresseerd is in computers, is het feit dat het hier om een ‘verandering van het bekende’ gaat, natuurlijk de moeilijkste stap. Hij vertelde mij al dat hij een laptop wilde, maar Apple leek hem allemaal te ingewikkeld. Op het werk heeft die windows. Alles wat die wil is volgens mij internetten, e-mail, misschien chatten en wat doen met digitale foto’s en mp3.

Dus wie heeft advies? Hij woont in Rotterdam en werkt in Utrecht, zijn er goeie Apple winkels daar in de buurt? Liefst in het centrum daar we allebei geen auto hebben. Ik vraag me af of er een zaak is waar ze echt geinteresseerd in klanten zijn? En je niet laten staan, of alleen een beetje voor je klikken met de muis en zeggen dat alles op Apple beter is? (dat was mijn laatste ervaring…lol)

Ten tweede: is XS4all nog steeds de beste internetprovider in NL? Qua service en snelheid? Of zijn er anderen die goede service bieden maar misschien ook wat goedkoper zijn?

In zowel rotterdam als utrecht zit een apple centre dus daar zou je eens langs kunnen gaan. Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee dus hoe je daar geholpen wordt zou ik niet weten, maar mijn ervaringen in amsterdam zijn dat je gewoon goed geholpen wordt.

in rotterdam zit er een naast het station als ik mij niet vergis, machouse en in in utrecht zit ie 5 minuten lopen vanaf het station a-mac. ik heb mijn imac in utrecht gekocht en ook mijn software en ik ben zeer te spreken over de verkopers die mij geholpen hebben daar. als ze het niet weten vragen ze het hun collega en geven niet een onzin antwoord zoals je in veel electronica winkels krijgt.

daan.

Juist voor minder technisch aangelegde mensen is een apple perfect.

Thuis staat een apple. Op mijn werk staat een Tulip met WinNT4.
Het verschil? Op mijn werk is een afdeling systeembeheer van 16 man, die niet eens alles op kan lossen. Thuis beheer ik het allemaal zelf, ik heb geen handige zwager of neef meer nodig.

Mijn ervaring:
Ik vond mezelf 4 à 5 jaar geleden een digibeet en ik ben ervan overtuigd dat ik dat nog steeds zou zijn als ik alleen op windows had gewerkt.
Alles wat ik op computers deed, ging op onverklaarbare wijze mis. Het kostte me een volle dag om een printer aan te sluiten. Als Word of zo vastliep, zat ik met mijn handen in het haar. Ik heb tientallen malen mijn computer bij familie of vrienden geparkeerd om de boel weer in orde te krijgen.

Inmiddels ben ik behoorlijk thuis in computers, maar toch vooral omdat ik 5 jaar geleden een iMac heb gekocht. Met die computer ging vrijwel nooit wat mis en als dat toch gebeurde, kon ik het makkelijk zelf herstellen. Ik durf nu zelfs geheugen te plaatsen of een DVD-drive te vervangen. Peuleschil.
Mensen vragen nu aan [i:802c22f254]mij[/i:802c22f254] om hun computer te onderhouden, want ik heb nooit problemen met mijn computer. Maar ik doe het niet: mijn antwoord is nog steeds dat ik geen verstand heb van computers. En het is nog waar ook.

Een Apple is niet ingewikkeld.