help mijn iPod

beste makkers,

ik heb al een tijdje last van dit probleem en nu wil ik graag weten of iemand anders dit probleem ook heeft en er misschien een oplossing voor heeft.
Mijn iPod valt soms gewoon uit ookal is de batterij op de helft of vol, ik heb de iPod terug naar apple gestuurd en na een paar behoorlijke krassen heb ik hem weer terug gekregen mety de melding ’ geen ernstige fouten gevonden’. en het scherm van mijn iPod slaat ook soms op wit, dan gaat zeg maar het contrast van hoog naar laag terwijl ik er helemaal niet aan zit!
Ik hoop heel erg dat iemand hier een oplossing voor heeft want ik heb mijn iPod nog maar 8 maanden.

het is een 3e generatie ipod

kris

Ik heb ditzelfde probleem denk ik...

Wat bij mij gebeurt:

• iPod is volledig opgeladen.
• Na een tijdje spelen valt hij uit.
• Ik start hem weer op, ik krijg de melding dat de accu leeg is.
• Ik sluit de lader aan, en haal de iPod er gelijk weer van af,
iPod geeft vervolgens weer de juiste accu-hoeveelheid aan…

Ik heb een nieuwe accu besteld, aangezien ik al buiten de garantie zit. Ik ben benieuwd of dat iets uitmaakt, want ik weet niet zeker of het ook werkelijk aan de accu ligt. Ik heb de iPod al eens volledig gewist, geformateerd en van een verse install voorzien, dit haalde niets uit.

-hoe duur is een nieuwe accu? -die zijn toch zo duur dat je beter een nieuwe ipod kan kopen? -zit ik nog in de garantie met mijn 8 maanden? -heb jij ook last van je beeldscherm? -als ik mijn ipod nu alweer zou opsturen zouden ze dan wel onderdelen vervangen of zouden ze weer zeggen 'geen fouten'?

kris

Nieuwe accu kost iets van 30 euro... [url=http://www.macintoys.nl/artikelen/ipod/newertechbatt3g.php]zie hier[/url]

In princiepe heb jij nog gewoon garantie met jouw 8 maanden, die van mijn is al bijna 2 jaar oud, en wordt dus lastiger. Wat Apple doet als je hem opstuurd… dat weet alleen Apple.

Ik heb ook dat nadat de iPod is uitgevallen, het contrast erg licht is, ook al staat deze wel op de stand waarop ik hem gezet heb.

30 euro??? chill :wink: ik had ooit iets gelezen over 250 euro ofzo! is het niet gevaarlijk om zelf zo'n accu erin te doen? vervalt de garantie dan helemaal?

zie www.repod.nl

[quote:551eb24205="SnoopDogg"] ik had ooit iets gelezen over 250 euro ofzo! [/quote:551eb24205]

dan kan je net zo goed een nieuwe ipod halen… 8)

check ook deze link,

http://www.macminute.com/2005/01/13/tunejuice/

ik weet alleen nog niet of ie al uit is…

[quote:cfa40737b2="GuusII"]zie www.repod.nl[/quote:cfa40737b2]

Ik zit net op die site te kijken en daar staat wel iets wat heel erg slaat op bovenstaande klacht:

"Het iPod scherm is gevoelig voor warmte, dit vanwege de “liquide cristallen”. Als de iPod warm is zal het scherm donkerder zijn. Sommige iPod schermen van de 3de generatie vallen wel eens uit of zijn moeilijk leesbaar. Soms helpt het om het contrast op 75% of meer te zetten, of een tikje tegen de zijkant. U merkt dan dat af en toe het beeld wegvalt of weer verschijnt. Heeft u dit euvel laat het dan verhelpen. Er zijn twee soorten “displays” in omloop voor de 3de generatie, een daarvan is gevoelig voor uitval. "

bedankt voor de snelle reacties :lol:

Hee dat komt me bekend voor! Ik heb het bij de mijne ook zoiets (15GB 3G)... Reset zichzelf regelmatig, loopt vast, noem maar op. Ik heb 'm weggelegd en de nieuwe iPod mini besteld... Geen gedoe met die hopelijk :|

Ik heb nog een beetje ztten spelen...

Met het programma “iPod Volume Boost” kun je het accu symbool vervangen voor een getal, iets met voltage geloof ik, maar goed… Wat valt me nu op:

• Op het moment dat ik hem aanzet geeft de iPod 404 aan.
• Na een half uurtje zit hij op 339.
• Op het moment dat de schijf even ging draaien, zakte hij in naar 155.
• Dan hersteld hij zich weer na zo’n 30 seconden.
• Op een gegeven moment hoor ik hem zijn cache bijvullen,
ik begin gelijk te spoelen en andere nummers te kiezen, iPod valt uit.

Soms tijdens het draaien van de schijf zakt het vermogen dus met 150 tot 200…

Schijfactiviteit slurpt accuvermogen, dat viel mij al op toen ik nog wel eens een geheugenkaart leeg schreef naar de iPod met die adapter van Belkin… met een half uur was de volledig opgelaadde iPod leeg. Ik denk dus dat als je accu op een gegeven moment iets versleten raakt, het vermogen een beetje zakt. Stel dat je dan net op een ongelukkig moment de schijf benaderd, bijvoorbeeld 20 seconden nadat hij zijn cache gevuld heeft, hij net te kort komt en eruit klapt…