Help m'n dochter...een website-tje te bouwen...

M'n dochter wil, ozo graag, een (simpele) site bouwen. Ze is uitgekeken op Kinderlines etc. waar kinderen een page in ekaar kunnen zetten. Bestaat er iets voor kinderen folks? Gewoon een super-basic programmaatje?

Dank,

Paul
:roll:

via appleworks of word kun je kiezen voor ->exporteer als website (o.i.d.) simpel en snel

.mac

Dat is erg aardig van je, maar het is geen programmaatje. Ik moet toegeven, .Mac heb ik niet en zie ook geen reden om het aan te schaffen behalve dan als het voor m'n dochtertje moet zijn :lol: Maar, ik geef voorkeur aan een eenvoudig programma!

Greetz,

Paul

via lycos kan het ook, maar dat zuigt best wel omdat je van die banners krijgt

Al op Versiontracker gekeken? Als ik daar op "website" zoek zie ik een programma dat NavBar heet en een blurb heeft met "build a website in seconds". Kan niet moeilijk zijn, dus.

Check ook VoodooPad; een notebook waarvan je individuele notes met elkaar kunt linken en dat naar HTML exporteert. Het kan met plaatjes omgaan, maar ik weet niet precies hoe goed dat werkt. De auteur van het programma is heel vriendelijk en reageert snel op vragen en verzoeken en dergelijke.

TacoHTML en (I think) WebBuilder zijn eenvoudige programma’s om in HTML te schrijven, maar ik denk dat dit niet precies het niveau is waar je dochter naar op zoek is.

WebFree heeft een stel gratis “light” versies van zijn programma uitgegeven, maar dit zou weer te gecompliceerd kunnen zijn (geen idee hoe oud je dochter is).

.mac is een oplossing, maar idd een relatief dure. Aan de andere kant geeft het een simpele mogelijkheid om websites te uploaden en zelfs on-line te onderhouden. Hiermee hoeft je dochter niet met FTP-programma’s te knoeien (of haar ouders ermee lastig te vallen :wink: ). En er is integratie met iPhoto en iMovie, zodat ze ook sites met plaatjes op het web kan zetten. En je dochter kan haar eigen e-mail adres @mac.com hebben.

Whymme

Dank je! Ik had inderdaad eerder op Versiontracker gekeken en zag NavBar maar de omschrijving is misleidend: je bouwt de navigatiebar 'in seconds' maar daarna moet je de site nog bouwen in een andere applicatie.

De andere tips ga ik eens bekijken.
Misschien is het wel een gat inde markt? kinderen zijn tegenwoordig er snel bij… :mrgreen:

Greetz,

Paul

Een wysiwyg programma zit bij Netscape in, 'composer' geheten. Heb ik ook wel eens kinderen eigen pagina's mee laten maken. Te vinden onder 'Window' in Netscape.

Heee das interessant, ik ga es kieken!

ik heb een site gemaakt met kinderlines! is best leuk en heel erg simpel en geen bannertjes of reclame te vinden. je kunt er ook een gastenboek , forum en chatroom bij maken allemaal heel simpel , ik betaal wel elke week 1, 15 euro maar voor zo'n mooie site is best wel te betalen , ik heb een gsm met een abonnement op dus het kost niet meer voor mij!

kijk deze site heb ik gemaakt ben er wel nog aan het werken , alles moet in het ornaje komen te staan!
www.kinderlines.nl/christian :wink:

je kan ook eens bij www.clubs.nl gaan kijken , maar kinderlines is vele beter

hoi, ja kinderlines heeft ze al maar ze wil zelf haar eigen dingetjes doen......

hoe bedoel je ? je kan toch je eigen plaatjes invoegen??

moet je toch lid voor zijn? ze wil meer pagina's en zelf bepalen hoe de knoppen eruit zien enzovoort....; dus toch meer echt bouwen maar niet heel moeilijk. ik heb netscape gedownload (werd eerder over verteld hier) en inderdaad: je kunt daar een eigen website mee bouwen!

ga ik proberen…

probleem opgelost ?

misschien :)

we gaan het netscape onderzoeken

dank!

Je kunt beter voor Mozilla kiezen, dat is een vergelijkbare browser maar dan actueler. En ook in Mozilla zit een composer.

De nieuwe netscape is natuurlijk wel erg nieuw..... Maar, ik heb helaas via VPC m'n toevlucht moeten nemen tot een windhoos programmaatje - daar zijn er nl. tig van. Leuk en makkelijk gemaakt. Zoeiets kan natuurlijk ook gemaakt worden voor de Mac.... maar ja, wie wil? Soms voel ik me gehandicapt met een Mac. Voor m'n werk zou ik niets anders willen. Voor bepaalde hobbies wel..... :oops:

Ik kijk net op Versiontracker en daar zie ik iets dat HTMX heet en waarmee je zelf sites kunt bouwen. Misschien interessant?

Zelf ben ik nu lichtjes TacoHTML en Webdesign 2.1 aan het proberen - twee HTML-editors. Zien er beide interessant uit.

Whymme

Dreamweaver???