Help, m'n fonts werken niet meer!

Heb op internet al 1 en ander gevonden, maar hoop hier iemand te vinden die het me op een 'gemakkelijke manier' wil uitleggen. Want vanavond heb ik m'n fonts hard nodig! (schoolopdracht)

Als ik fonts wil activeren in Suitcase (10.2) krijg ik de volgende error:

There are fonts in the suitcase “fontnaam” that conflict with fonts in the system fonts folder. You must remove the fonts from the system fonts folder & restart before you can activate these fonts with suitcase.

Krijg deze melding nadat ik OSX 10.4 heb geinstalleerd.

Ik las ergens dat ik of dus echt dubbele fonts ergens heb (help, hoe verhelp ik dat dan?) of dat mijn versie van Suitcase niet goed samenwerkt met OSX10.4

help! :oops:

Ja, dat had ik ook altijd met Suitcase. in de systeemmap zitten een aantal fonts die conflicten met je eigen fonts. Helvetica, news gothic en nog andere fonts dien je uit je systeemmap te halen om de conflicten te vermijden. Met Fontagent heb je daar geen last meer van...

Hele goeie tip van ward. Stap over op fontagent. Heb een tijdje geleden alle soorten fontapps voor os x getest en fontagent is de meest stabiele, en toch ook heel makkelijk te gebruiken. Font management in os x suks, maar gebruik nu fontagent al een paar maanden en gaat supersoepel allemaal!

Fontagent is in mijn ogen ook de beste, maar gezien je studentenstatus is de gratis en ook heel niet verkeerde fontmanager van Linotype een goed idee: http://www.linotype.com/fontexplorerX

Alles beter dan suitcase

Apple + , om naar de voorkeuren te gaan, hier "manage system fonts aanzetten", hiermee kun je het forceren om de system fonts te unloaden. Verder: http://dl.extensis.com/downloads/SC/EN/P/Fonts_Best_Practices_in_OSX.pdf even nalezen, en als je dit goed toepast dan heb je nooit meer problemen met fonts... Maar versie 10.2 is niet geoptimaliseerd voor 10.4.

Bij de suitcase server versie zit ook een utility om je fonts te controleren, ik weet niet of deze ook bij de standaard versie zit maar het is zeker de moeite waard om deze over je fontcollectie te laten fietsen. Veel fontmanagers worden namelijk instabiel als er veel (half) corrupte fonts in je systeem zitten.