Ik heb nu al 6 cds verspeeld aan het branden van muziek, maar telkens als ik ze in een autoradio of thuis in de stereo wil afspelen doet hij niets. Heb al van alles geprobeerd, en moet voor vanavond een hoop cdtjes hebben.
Heb Taiyo Yuden CDR (100) Cdtjes.
Zelf een Intel Mac 20 inch
Zie:
[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=58542]In iTunes gebrande cd werkt lang niet overal[/url]
[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=96418]Gebrande cd niet afspelen op cd-speler[/url]
Slikt je MacBook de CD's wel? Dus verschijnt de mp3 CD met al zijn files op je bureaublad, en speelt iTunes de audio CD wel goed af?
Zijn de nummers misschien DRM beveiligd?
heb een imac, die pakt de cd wel, dan vraagt ie of ik de info er bij wil hebben, en plaatst ie de muziek bestandjes als aiff in itunes en vraagt hij of ik ze in de bibliotheek wil zetten.
het gaat om wat oude cds voor mijn vader met erg oude nummers die mijn vader als compilatie cd wil gebruiken voor een feest. dus kan me niet voor stellen dat er DRM beveiliging opzit, kan het ook mis hebben want daar heb ik geen verstand van:D
ga nu ff testen wattie doet met 2x brandsnelheid als audiocd
EDIT: hij doet nog steeds niets als ik ze beneden in de de stereo doe.
als ze erin stopt lijkt hij ze te pakken, maar gaat het… tik…tik…tik…tik etc.
baal hier enorm van, kan niet aan de goedkope cdtjes liggen want uit recensie waren dit een van de betere audio cdtje
Lastig. Je zou eens kunnen proberen te branden vanuit iTunes, want misschien staat er toch iets verkeerd in Toast.
En misschien toch eens een ander (beter) merk CD proberen. Verder zou ik het ook niet weten.
Succes in ieder geval en toch een goed weekend!
[quote:4ef8a0b8f1="thuuske"]Heb Taiyo Yuden CDR (100) Cdtjes.[/quote:4ef8a0b8f1]
Begrijp ik het goed dat het 100 minuten CD's zijn? Probeer het dan eens met gewone 80 minuten cd's. Sommige branders en spelers 'snappen' die 100 minuten niet.
Als je alles "goed" hebt gedaan :
Cd importeren in iTunes, liefst als aiff, selectie mapje gemaakt van je te gebruiken nummers, dan vanuit iTunes branden.
Controleer of in de voorkeuren van iTunes importeren op niet op mp3 staat, en bij "branden" ook aiff kiezen.
Ook niet te veel nummers kiezen , er passen meestal zo'n 10-12 liedjes op een audio cd.
Toast moet ook prima gaan, iets omslachtiger voor muziek, vind ik. (Omdat je in iTunes makkelijke playlist's kan maken) Toast wel instellen voor audio cd, niet voor data of zo!
Dat moet werken. Probeer ook eens:
1 een ander merk cd-rom, cd min en ook cd plus.
2: een externe dvd-brander!! (69 euro)
Het kan ook gewoon zijn dat
3: je cd-brander stuk is, (zie /2)
4: je software prolemen geeft (software-update, schijfhulpprogramma enz)
[quote:5fcf462c71="bassmac"]1 een ander merk cd-rom, cd min en ook cd plus.[/quote:5fcf462c71]
Die + / - idioterie is alleen bij DVD's, bij de CD hebben we gelukkig alleen de 'min'.
[quote:d5a2004a61="thuuske"]nu krijg ik ze op onze dvdspeler wel afgespeeld en op de stereo niet[/quote:d5a2004a61]
Dan brand je waarschijnlijk met mp3-indeling die kunnen alleen door DVD-spelers en computers afgespeeld worden. geeft Toast een foutmelding als je boven de 80 minuten uitkomt?