Help na herstarten kreeg ik deze melding

Ik kreeg zwart pagina met witte letters Met deze tekst If you wish to boot the system,but stay in single user mode sh/ztc/rc localhost:/root#.

Wat moet hier ingevuld worden ik ben ten einde raad

Please wie helpt mij.

Het gaat wel over tiger 10.4 origineel

Ik denk van in unix te zitten nu en zolang er geen code wordt ingevult start ie niet verder op

instaleer cd er in drukken en dan de herstel schijf laten werken of je kunt ook in dat menutje iets met wachtwoord instellen mischien moet je daar eff naar kijken

cd er in en dan herstarten met de toets C

als je [color=green:f4bf123fb4]reboot[/color:f4bf123fb4] typt en dan enter drukt zou hij moeten herstarten

als je je schijf wilt controleren kun je ook eerst [color=green:f4bf123fb4]fsck -f[/color:f4bf123fb4] typen dan gaat hij je schijf nakijken en daar waar nodig ook repareren… als je de melding ok krijgt kun je [color=green:f4bf123fb4]reboot[/color:f4bf123fb4] typen

Bedankt van eerste reacktie maar dat heb ik gedaan komt elke keer terug op het zwarte pagina met de vraag If you wish to boot the system but stay in single usermode. Heb wel Coctail geinstaleerd heeft dat er iets mee te maken. Alles ging goed met tiger alleen bij mijn herstart ging het fout.

Cocktail zou goed de oorzaak kunnen zijn. In een andere draad las ik dat die problemen geeft in Tiger.

Hoi Frans heb gedaan wat je zegde maar komt elke keer terug op de zelfde fout

Hij wilt wel verder opstarten met grijs scherm en applelogo maar het ronddraaiend veerje onbreekt dan gaat hij over naar zwart scherm met de melding zoals vermeld

en van cd af opstarten lukt dat? zoals eerder beschreven, cd erin en cd C ingedrukt houden?

misschien kun je vandaar uit dan alles van cocktail proberen weg te gooien om te zien of het daar aan lag.

Wat je ook kunt proberen om met de shift op te starten kijken of het dan wel lukt…

Als ik het zo hoor zou ik ook gelijk alle cocktail dingen er af gooien en dan nog eens herstarten om te zien of het daar aan lag…

lieve Frans dat is het hem juist ik geraak niet meer opgestart.

Hij probeert telkens wel maar komt terug naar het oude.

Ga wel even proberen met shift in te drukken nu

Hoi Frans ik heb er terug beweging in gekregen met op de shift toest te drukken en tiger in te leggen dan kwam een menu met de tiger bijwerken heb ik dan ook gedaan.

Zal zien hoe het afloopt voor ik terug opstraat verwijder ik coctail.

Groetjes