help overzetten vanuit iTunes naar iPod lukt niet trage usb?

hoi ik heb net een nieuwe ipod foto helemaal blij, maar.....

sluit je iPod aan en itunes opent gelijk. doet hij niet, hij begint te zeggen dat ik een usb voor massa opslag heb aangesloten op een trage usb hub. intunes opent niet. ik hoop niet dat dit betekent dat ik een nieuwe usb kaart moet kopen? hoe kan het handmatig vanuit itunes?

ik heb de hulp pagina’s geprobeerd te gebruiken maar ik kom er echt niet uit

weet iemand wat ik nu het beste kan doen? :frowning:

p.s. hij bleef ook staan op apparaat niet loskoppelen en er werd gezegd omdat ik hem voor het eerst gebruikte dat ik iets up moest daten, maar toen kreeg ik de melding, iPod kan niet vergrendeld worden...

Dat 'niet loskoppelen' geeft 'ie omdat 'ie wel herkent wordt; je kan 'm gewoon lostrekken als je iPod niet verschijnt bij Deze Computer (ik neem aan dat je Windows hebt vanwege de melding die je omschrijft).

Maar wat betreft je USB poorten; het ziet er naar uit dat XP gewoon je iPod blokkeert… :?
Wat je wel moet doen is je iPod voor Windows formatteren via iPod Updater die je kan downloaden vanaf de website van Apple. Standaard is de iPod voor Mac geformatteerd (logisch). Overigens kost een simpel USB2 kaartje ook niet meer dan 20 euro dacht ik, toch? Heb je gelijk een snelle verbinding want zoveel muziek overzetten via een 12 mbit/s verbinding is echt een kwelling hoor :stuck_out_tongue:

update voor windows gedownd, maarre het lukt nog steeds niet. toen hij straks wilde installeren, zei hij ipod onleesbaar, kan ik daar wat aan doen?

Zie je hem wel in de verkenner van Windows ?

Zo ja, formatteer de iPod dan in de FAT32 structuur, dan zou hij wel moeten werken.

[quote:90ce1711fa="beertjespoes"]update voor windows gedownd, maarre het lukt nog steeds niet. toen hij straks wilde installeren, zei hij ipod onleesbaar, kan ik daar wat aan doen?[/quote:90ce1711fa]

Uh ja… iPod formatteren voor Windows middels de iPod Updater… (hier)

nee ik zie hem niet. staat er niet bij........ echt wat voor mij

[quote:a59a2b0fb3="beertjespoes"]nee ik zie hem niet. staat er niet bij........ echt wat voor mij[/quote:a59a2b0fb3]

Even voor de ‘test’; heb je ergens in de buurt een PC die wel USB 2 heeft? Kan je testen of het aan je iPod ligt of aan je pc…

nee heb ik niet

heb die update wel gedaan, maar ik krijg die ipod onleesbaar tekst ook niet meer, hij zegt als ik hem aansluit nu niet meer dat de ipod geupdate moet worden maar er komt ook geen itunes

En als je iTunes start, en dan pas de iPod aansluit ?

Je iPod is nog niet geformateerd! Bij systeembeheer/schijfbeheer ergens kan je de schijf zien en formateren.

Klopt, maar dat zou moeten gebeuren zodra je hem aansluit, en dat gebeurt dus net niet. Vanuit Windows zelf kan het volgens mij ook niet, omdat die hem NTFS formaat maakt, het MOET dus via de iPod software... en die ziet de iPod blijkbaar niet.

op dit moment komt er een knetterharde 'they don't care about us' uit mijn iPodje. het is dus gelukt. De iPod werd oor mijn comp als een verwisselbare E-schijf gezien, formateren lukte echter niet zonder de aplle software (die dus ook niet wou werken, want die wist niet waar de iPod was.) Daarna merkte zelfs de usb niets meer als ik hem aansloot. uiteindelijk de Pod opnieuw opgestart en het magische apple logo deed wonderen. Plots was er licht in mijn wanhoop en zag ik de magische worden E: iPod.......... iTunes startte op en tussen de bronnen viel te lezen: MIJN IPOD

heerlijk…

zelfs zonder usb 2.0 best te doen 123 nummers in 10 minuutjes.

helemaal happy! :smiley:

Ik heb het gevoel dat je dan wel USB 2 hebt :D

Da's dan wel een trage USB 2.... ongeveer 60 mb per minuut.

[quote:4933b7acaf="Sam"]Ik heb het gevoel dat je dan wel USB 2 hebt :D[/quote:4933b7acaf]

Uh… zeg 3 MB per nummer, dat is dan (123 x 3) 369 MB.
369 MB in 10 minuten is (369 / 10) 36,9 MB per minuut, resulteert in 0,615 MB per seconde.

USB 2 is 480 Mbit/s dus dat is (480 / 8 ) 60 MB per seconde. Dat is dan weer (60 x 60) 3600 MB per minuut… Theoretisch dan…

Trek zelf maar de conclusie :stuck_out_tongue:

euh dat snap ik allemaal niet, ik weet nog net hoeveel kbtjes er in een mb gaan... haha. maar ja ik laat hem lekker doorvullen als ik zo ga slapen.... :)