HELP: PC en Mac samen op het mac scherm en mac keyboard

Hoi,

Ik heb een vraag. Een vriend van mij heeft een G5 met een 20" Cinema Flatscreen. Nu heeft ie ook nog een oude PC. Wat hij nu wil is dat ie zijn mac scherm, keyboard en muis kan gebruiken op de G5 en met 1 druk op de knop zijn PC kan bedienen.

Zijn hier switchboxen voor ? Zo ja welke moet hij kopen of hoe kunnen we dit oplossen.,

Alvast bedankt!

groetjes,

felix

De goedkoopste oplossing is: mac en pc samen aansluiten in een netwerk opstelling. Op de pc een virtual network server installeren en op de mac een virtual network client. Vanaf de mac kan je dan de pc bedienen en beheersen.

yep..kan je VNC voor gebruiken..moet je even op macupdate.com kijken..staat ie wel op ;)

Verder zou je opzich elke switch box (heet officieel een KVM switch) kunnen gebruiken, zolang die maar een VGA aansluiting heeft en USB poorten.
Standaard gebruikt de PC zogenaamde PS2 aansluitingen voor keyboard en muis…maar een PC kan ook perfect overweg met USB (en met Apple’s USB keyboards en muizen).
Misschien dat de monitor een probleempje kan zijn, als je de DVI aansluiting (digitaal) gebruikt…de meeste KVM switchen gebruiken namelijk VGA (analoog) om het beeldscherm aan te sturen…maar hier kan je een simpel verloop stekkertje tussen zetten :slight_smile:

Good luck!

P.s. Dat “HELP” in je topic titel kan je wel weglaten hoor…lijkt nu net of dat het topic erover gaat dat je Mac fysiek word mishandeld door een PC ofzow :stuck_out_tongue:

Tomaat,

thanks voor je reactie. Dat verloop stekkertje is iig geen probleem (die zat standaard bij die G5) om hem naar die switchbox te laten gaan alleen heb je ook stekkers die van VGA naar DVI gaan? uiteindelijk moet er op de output van die switch box die cinema display aangesloten worden?

thx

felix

Ik neem aan van wel :P sorry..maar weet het niet zeker

de beeldqualiteit gaat er waarschijnlijk wel op achteruit door zon switchbox. Maar vertel je me nu dat zon reteduur 20" scherm maar 1 input heeft??? Dat is wel erg pauper eigenlijk. Kun je niet eens even makkelijk een Powerbookje aanpluggen ofzo...

[quote:3ca2a4dabd="hanzwillem"]de beeldqualiteit gaat er waarschijnlijk wel op achteruit door zon switchbox.[/quote:3ca2a4dabd]

Bij de goedkopere switchboxes wel (die in die beige metalen doosjes). Echter wanneer je er een neemt van bijvoorbeeld Avocent, Aten of wat dan ook (waar meestal niet een grote draaiknop alleen opzit, maar netjes met knopjes bijv.) hoor je normaalgesproken -als je goede kabels gebruik- weinig tot geen verschil te zien.
Deze switchboxes zijn een stuk duurder, maar het scheelt je een hoop hoofdpijn. Kijk even rond op bijvoorbeeld macwarehouse.nl en zoek op KVM Switch.

op Tomshardware staat een uitgebreide test over deze switch boxen. Interessant om even door te nemen.

http://www20.tomshardware.com/howto/20040406/index.html

...Ook op macwindows.com staan er een hoop. Ik weet niet in hoeverre ze daar up-to-date zijn, maar je kunt het in ieder geval 'ns bekijken...