Help : plots geen internet meer :

Wanadoo Cable... (Casema)

Tijdens het beroerde weer van gister viel de internet verbinding weg, en is sindsdien niet meer teruggekomen. De config draaide al maanden zonder problemen.
Modem gereset, geeft keurig alle lampjes.
Zelfs de airport er tussen uit gehaald (tje, je weet nooit), maar niets, nada, noppes.
Misschien dns veranderd, poorten? Geen idee…

Uiteraard lig het aan ons volgens Wanadoo : ip nummer klopt, men kan pingen, mac adres word gezien.In de Terminal een “ping nu” gedaan: geen respons… dus het ligt bij ons. Succes ermee zegt wanadoo. Terwijl we niets maar dan ook niets veranderd hebben!

Op een laptopje werkt de verbinding wel, dus ik kan niet eens wanadoo meer de schuld geven :frowning:

Wat nu?

probeer eens een netwerk verbinden te maken tussen de mac en de laptop... Mocht dat netwerkje draaien weet je in iedergeval dat de netwerkkaart, of andere dingen niet stuk zijn.

heb je al eens bij je Network instellingen op de knop renew DHCP Lease geklikt? anders eens een geheel nieuwe config maken en alle instellingen helemaal opnieuw invullen... network prefs weggooien en daarna weer eens alles opnieuw instellen je zegt je laptop werkt wel, dus check alle mogelijkheden die je je kunt bedenken, inclusief netwerkkaart enz enz

In het verleden was dat lastig... het is nl een win98 (haha, stop nu maar met lachen) Ik kon wel wat over-en-weer zien, maar printen en zo, dat ging weer niet.

Ik vraag of mijn vriend nu thuis even een knoopje wil maken. Misschien lukt het.

[quote:21b198b704="Boskabouter"]heb je al eens bij je Network instellingen op de knop renew DHCP Lease geklikt? [b:21b198b704]ja, en er verandert niets[/b:21b198b704] anders eens een geheel nieuwe config maken en alle instellingen helemaal opnieuw invullen... network prefs weggooien en daarna weer eens alles opnieuw instellen [b:21b198b704]hoe doe ik dat, want ik kan alleen de netwerkinstelling configureren, niet weggooien, geloof ik[/b:21b198b704] je zegt je laptop werkt wel, dus check alle mogelijkheden die je je kunt bedenken, inclusief netwerkkaart enz enz[/quote:21b198b704]

Ik zie net dat ik kan weggooien bij Location
Bij het aanmaken van een nieuwe gewoon dezelde gegevens gebruiken?

1 Dus eerst weggooien van de location
2 dan weggooien van de network prefs <- nog niet gevonden
3 nieuwe location aanmaken

~/Library/Preferences/ByHost/com.apple.PrefPane.Network.003065480ac4.plist

Ik denk dat dit je voorkeuren zijn voor netwerk instellingen…
Mocht dat nummer niet kloppen kijk ff in ~/Library/Preferences/ByHost/

Denk je dat of weet je dat zeker :evil:

Kan ik die gewoon weggooien?

** edit **
We hebben nu dchp met manual ip adres gedaan en die doet het wel.
Nu hebben we dus internet.

Maar eh, dit kunnen we vast niet zo laten ofwel?

is manuel IP vanachter uw router/airport... kan dus geen kwaad, juist zorgen dat 2 computers niet hetzelfde IP adres hebben, voor de rest zal ie werken.

manual ip zonder dat de airport aangesloten was...

Nu wel weer de airport er aan gehangen.

Ik kan het dus zo laten? Mooi. Dan is het opgelost…

[quote:1fe46da4e2="Jack4ya"]manual ip zonder dat de airport aangesloten was...

Nu wel weer de airport er aan gehangen.

Ik kan het dus zo laten? Mooi. Dan is het opgelost…[/quote:1fe46da4e2]
tenzij er 2 macs hetzelfde ip krijgen gaan…
en je moet een ip uit dezelfde range geven… (met dezelfde 3 voordingen XXX.XXX.XXX.xxx
met de groote X’en gelijk aan uw router/airport…