HELP PLZ_ALLE programma's "klappen" eruit!!!!!!!

Na het voor de 1ste keer draaien van Cocktail hen ik het volgende GROTE probleem:

Al mijn programma1s “quiten” als ik het commando cmd-o doe
Na cmd-o komt de bekende strandbal, tolt een minuutje, en het programma kapt er mee.
Dit geldt voor ALLE programma1s muv Safari

Heb Disk Utility en Drive 10 de schijf al laten onderzoeken en repareren op minor foutjes, heeft niet geholpen
Draai OS X 2.6 en de laatste cocktail versie

Iemand een idee
BVD
Vr Gr
Marijn

Wat is je bedoeling met cmd-o? Ik snap die combinatie niet helemaal...

Wat heb je met Cocktail gedaan? Cocktail kan dingen doen die niet altijd nodig zijn en die je dan ook niet moet doen… Zoals bepaalde caches en files verwijderen…

Ik heb zelf in het verleden mijn systeem ‘vernield’ met Cocktail, terwijl ik hele normale dingen er mee gedaan had… Reparatieprogramma’s kunnen dan niet veel meer beginnen… maar het lijkt me dat Cocktail inmiddels wel verbetert is… :roll:

Met cmd-o bedoel ik "Appeltje O", betekent niks anders dan openen of bestand openen. Heb met Cocktail caches geleegd maar geen files weggegooid bij mijn weten dan..... Alles werkt normaal totdat ik bijv in Xpress of Photoshop een bestand wil openen Zelfs Textedit klapt eruit

Disk Utility --> Repair Permissions --> Reboot Lost de meeste problemen doorgaans op. Jaguar draait na de reboot automatisch Disk Repair om te zien of er nog iets mis is.

Cocktail wegflikkeren en het de volgende keer met SystemOptimizer Plus proberen.
Als dan nog steeds problemen hebt, zou ik een Archive & Install doen van OSX.

Sterkte, want wat je nou hebt sucks big time. :evil:

[quote:916116c080="Apollo"]

Cocktail wegflikkeren

Sterkte, want wat je nou hebt sucks big time. :evil:[/quote:916116c080]

Heb Cocktail meteen weggeflikkerd
Ga systemOptimizer vanavond proberen

Ik laat de resultaten nog fffff weten
Vast bedankt voor de tips

Groet
Marijn