HELP! powerbook laadstekker en contact stuk

van mijn powerbook is de laadstekker (het binnenste koperen stekkertje) afgebroken alsook een (verend) palletje in het contact van mijn powerbook. Het stekkertje zal wel het palletje hebbe afgebroken. Maar anyway, mijn vraag is heeft wel eens iemand dit aan de hand gehad en een powerbook compleet losgehaald??? Ik krijg namelijk niet de printplaat uit het frame, en dit wil ik om bij de kapotte aansluiting te kunnen. Het gaat om mijn (oude) Tit powerbook 550Mhz 20GB uit 2001. Ik hoop een nieuwe aansluiting te kunnen solderen en bijpassende stekker.

ps: weet iemand toevallig ook hoeveel draden de stekker heeft en hoe het schema er uit ziet??

Kan een accu ook extern worden opgeladen? dan werkt mijn powerbook tenminste weer.

Hmmm, is dat het ding dat lijkt op een tulp-stekker voor geluid? Dat kan je relatief makkelijk zelf solderen.

extern laden kan maar dan wel met de juiste lader, geschikt voor Li-ion met het juiste voltage en wattage. Deze wordt lastig te vinden denk ik

De stekker is een soort mini-jack maar dan kleiner. De huls om het stekkertje is puur bescherming. Uit mijn hoofd is de butenkant van de stekker de - pool en het voorste stuk van de stekker de + pool...

Ik heb bij mijn pismo de boel wel eens uitelkaar gehaald en er een nieuw powerboard opgezet. Ik begrijp uit jouw verhaal dat het contact van jouw powerbook aan het moederbord vastzit… Dat wordt dus solderen idd…

Ik heb wel een service manual voor je mocht je geïnteresseerd zijn. Ik zou hem je vanavond kunnen mailen…

[quote:ab9d05b58f="gretver"]De stekker is een soort mini-jack maar dan kleiner. De huls om het stekkertje is puur bescherming. Uit mijn hoofd is de butenkant van de stekker de - pool en het voorste stuk van de stekker de + pool...

Ik heb bij mijn pismo de boel wel eens uitelkaar gehaald en er een nieuw powerboard opgezet. Ik begrijp uit jouw verhaal dat het contact van jouw powerbook aan het moederbord vastzit… Dat wordt dus solderen idd…

Ik heb wel een service manual voor je mocht je geïnteresseerd zijn. Ik zou hem je vanavond kunnen mailen…[/quote:ab9d05b58f]

Ik heb de servicemanual al gedownload,Maar bedankt voor het aanbod.
Het probleem dat over blijft, hoe krijg ik een nieuwe stekker en contact in mijn powerbook gesoldeert.