HELP, prebindings zijn vern**kt

Ik dacht net, laat ik m'n prebindings eens extra goed rebinden en gebruik ik de -force optie (het werd dus update_prebinding -force -root / ) alles zag er mooi en maar toen ik een programma wilde openen duurde het een eeuw voordat ie geopend was. Ik logde maar ff uit (zelfs het openen van de login window duurde heeeel erg lang) maar toen ik weer inlogde duurde nog steeds alles een eeuwigheid. ik heb opnieuw maar update_prebinding gedaan, dezekeer zonder -force, maar het wilde niet helpen.

weten jullie hoe ik m’n mac weer werkbaar kan maken?

Je Mac moet herstart worden, anders heeft het geen zin en is hij na het pre-binden inderdaad stukke langzamer met opstarten.

[quote:639a53551a="Adriaan Mol"]Je Mac moet herstart worden, anders heeft het geen zin en is hij na het pre-binden inderdaad stukke langzamer met opstarten.[/quote:639a53551a] thnx, ga het vanavond proberen.

:cry: daar gaat m’n uptime :cry:

euh, wat is prebinding?! Is dat dan hetzelfde als bevoegdheden herstellen?!

nope opzich houdt je mac ze zelf bij.

[quote:cdece868a8] update_prebinding tries to synchronize prebinding information for
libraries and executables when new files are added to a system. Prebind-
ing information is pre-calculated address information for libraries used
by a given executable or library. By pre-determining where a function in
another library is destined to be placed, the dynamic linker does not
have to resolve symbols at application startup time, and the application
can launch faster.

Because each recompilation of a library or executable may place functions
 at different addresses, a newly installed library or executable's pre-
 binding information might not match the libraries already on the disk.
 When the dynamic linker determines that prebinding information for a
 library could be invalid, it defaults to resolving all the names for that
 library, and for all libraries referenced by that library, losing any
 advantage of having the prebinding information.[/quote:cdece868a8]</p>

Ok, ik snap een beetje wat 't is maar: Is het echt nuttig? En hoe doe je het?

[quote:2f1b3f4a7f="kenmasters"]Ok, ik snap een beetje wat 't is maar: Is het echt nuttig? En hoe doe je het?[/quote:2f1b3f4a7f] in 10.1 was het nog wel nuttig, maar in 10.2 doet ie het allemaal automatisch. hij doet dit bv bij het installeren (onder het mom van systeem prestaties optimaliseren) en anders doet hij het de eerste keer dat je een proggie opent.