help safari start niet meer op

help safari start niet meer op ik krijg meteen de melding : the application safari has unexpectedly quit

ik heb opnieuw opgestart dat hielp niet
toen heb ik de update ge instald maar toen kreeg ik nog steeds de zelfde melding
de rest van de mac draait goed
en explorer doet het ook nog gewoon

help[/img]

geprobeerd de prefs te wissen??

Probeer eens de Safari voorkeuren te wissen, dat is het enige waar ik op kan komen om dit rare probleem te verhelpen.

De voorkeuren staan in je User map, dan: “~/Bibliotheek/Voorkeuren/com.apple.Safari.plist”.

Adriaan

Jan-Willem was net even iets eerder ;)

dat werkt dat is boffen bedankt bedankt bedankt helemaal topi ik begon hem al te knijpen :lol:

Omdat ik het probleem met Safari en het vewijderen van de voorkeur van dat programma las, probeerde ik dit ook met Sherlock. Via het forum heb ik de kanalen geladen en in het begin werkte dat prima. Na een crash met OSX, ja zeker, heb ik alles weer opgebouwd vanaf de back-up schijf.t(Reprospect). Eerst macosx en jaguar weer geiinstalleerd en met alle toestand vandien. Van af dat moment kan ik geen Sherlock kanaal opstarten, hoewel ze wel zichtbaar zijn. :idea:

Boehoe..... :( Ik hoor iedereen om me heen roepen hoe gaaf safari wel niet werkt, maar bij mij wil die niet eens opstarten. Ik heb al gepobeerd de prefs weg te gooien, alles van Safari te wissen en opnieuw te downloaden, schijfhulp eroverheen, niets nakkes nada....

Iemand verder nog suggesties?

Dirk

mischien een hele domme vraag maar je draait Jaguare Osx 10.2

10.2.3

raar... had er vandaag ook spontaan last van... voorkeuren weggooien hiep gelukkig... succes :roll:

ik heb nu geen probleemen meer ik kan je er ook niet mee helpen sorry

System Optemizer X, Norton en een fsck -y scan geprobeerd. Niets gevonden. Alles dat Safari heet verwijderd, opnieuw van de site afgetrokken, nog steeds:

Het programaa ‘safari’ is onverwacht gestopt

Grmpf. :evil: :evil: :evil:

Snap d’r geen hout van

daar moet je echt even voor bij adriaan zijn die is daar goed in thuis

ooit nog een oplossing gevonden, want terwijl ik zonder problemen heerlijk met safari werk, start het programma bij mijn vriendin niet op. Het icoontje begint te springen en stopt na een seconde op 5 met springen en verdwijnt weer... geen safari dus (ook alles al weggegooid enzo dat safari heet). Hij heeft het nooit gedaan...

[quote:f99fe4d058="Adriaan Mol"]Probeer eens de Safari voorkeuren te wissen, dat is het enige waar ik op kan komen om dit rare probleem te verhelpen.

De voorkeuren staan in je User map, dan: “~/Bibliotheek/Voorkeuren/com.apple.Safari.plist”.

Adriaan[/quote:f99fe4d058]
dat werkte bij mij ik weet niet of je hier mee ge red ben ?

al geprobeerd, zelfs meerdere keren, voordat er überhaupt een topic over was, erna en daarna nog een keer. 'k vin het allemaal erg vreemd...

sorry maar dit gaat mijn kenis te boven

Zoek alles waar de naam Safari in voorkomt op en gooi dat weg. Probeer hem dan eens opnieuw te downloaden en installeren. Als het dan nog niet gaat, weet ik het ook niet meer.

volgens mij heb ik nu al drie keer gezegd dat al meerdere malen geprobeert te hebben, maar wel bedankt...

Je begrijpt me verkeerd. Tot nog toe heb je het alleen over het weggooien van de voorkeuren gehad. Ik bedoel echt alles weggooien waar de naam Safari in voorkomt. Dus zoek je hele harde schijf af met als zoekterm 'Safari' en gooi alles weg wat gevonden wordt. Dan prullenbak leegmaken en als het goed is moet je dan Safari na opnieuw downloaden weer kunnen installeren zonder dat je machine weet dat er ooit Safari op heeft gestaan. Ik hoop dat dit duidelijk is en vooral dat het helpt.