HELP!!!! Schiet ik hier wat mee op????

Ik heb nu een G4 en ben een beetje aan het kijken wat er van mijn G3 daarin past. Nu heb ik er bar weinig verstand van en kijk ik gewoon wat in de gaatjes past. In 1 vd xtra sledes onderaan de G3 (dus daar je binnenin een kaart in kunt zetten zodat je aan de buitenkant een aansluitpunt hebt) zat een kaart (zie fotos) ik weet niet precies wat het voor aansluiting is (modem of printer ofzo, zo'n soort vorm in ieder geval) en voor als het niet te izen is op de foto, er staat in dat metaal een soort 'verboden voor telefoons' icoontje. Toen ik de G3 nog gebruikte stak ik de internetstekker in een andere poort. Heb ik er wat aan als ik deze kaart in mijn G4 zet? En zo ja, uhhhh waar is hij eigenlijk voor????

[img:b03974b181]http://www.geocities.com/adineversluis/PICT0053.JPG[/img:b03974b181]
[img:b03974b181]http://www.geocities.com/adineversluis/PICT0054.JPG[/img:b03974b181]

(hoop dat dit met die plaatjes werkt… is ook mijn eerste keer :wink: )

Lijkt me een kaart voor een UTP-aansluiting. Die heeft de G4 standaard al, dus kaart is overbodig.

volgens mij is het een ethernet kaart...

dus voor je adsl of netwerk

als het een ethernetkaart is, issie dan overbodig?

[quote:8671296311=“Saskia_sas”]volgens mij is het een ethernet kaart…

dus voor je adsl of netwerk[/quote:8671296311]

UTP? nu in lekentaal? :wink:

[quote:5f57a1e904=“iNick”]Lijkt me een kaart voor een UTP-aansluiting. Die heeft de G4 standaard al, dus kaart is overbodig.[/quote:5f57a1e904]

nou ja, als het waar is dat ie een G4 standaard is, dan wel...

maar kijk even achterin je G4, ben je verbonden met een netwerk of internet via adsl of kabel, dan heb je hem dus ingebruik (als je niet wireless bent). En heb je er niet nog eentje nodig…

UTP is hetzelfde als ethernet

ik heb er een stekker inzitten, maar er zitten nu al 2 poorten achterin die nogal op elkaar lijken, eentje met dit tekentje: <---> (daar zit mijn netwerk kabel in) en eentje met een soort telefoontje waarvan het lijkt of er geluid uit komt.

dan snap ik sowieso niet wat die kaart in mijn G3 deed… daar stak de netwerkstekker nl ook in een ander gat…

[quote:e1875c11df=“Saskia_sas”]nou ja, als het waar is dat ie een G4 standaard is, dan wel…

maar kijk even achterin je G4, ben je verbonden met een netwerk of internet via adsl of kabel, dan heb je hem dus ingebruik (als je niet wireless bent). En heb je er niet nog eentje nodig…[/quote:e1875c11df]

hmmm vaag... die <---> is een ethernetpoort en die met dat telefoontje is voor je modem die via de telefoon kan, bijvoorbeeld om een fax te versturen... of natuurlijk internetten via je telefoon.

ik denk dat je hem niet nodig hebt!

mijn man zag net heel scherp, dat op het gele stickertje staat: etherlink, dus het is zeker weten een ethernetkaart, en dus nogmaals niet nodig als je hem al hebt.

Je oude G3 had een 10mb ethernetconnectie. Waarschijnlijk heeft diegene van wie je deze G3 gekocht heeft er een 100 Mb kaart ingestoken. That's all folks! :innocent:

ja, maar dan is het toch vaag dat die kaart niet gebruikt werd? (de G3 was btw van mijn vader, dat is sowieso iemand die niet kaarten er in zou zetten, dus waar het ding vandaan komt is me een raadsel)

maar begrijp ik nu goed dat ik sowieso beter af ben met de standaardkaart die in mijn G4 zit?

[quote:7a54e4ac29=“F_Vervoort”]Je oude G3 had een 10mb ethernetconnectie. Waarschijnlijk heeft diegene van wie je deze G3 gekocht heeft er een 100 Mb kaart ingestoken. That’s all folks! :innocent:[/quote:7a54e4ac29]

bedankt :) dan ga ik hem er niet inzetten :)

(hoewel ik me dan ook wel eens interessant zou voelen :wink:)

er staat trouwens inderdaad etherlink op zie ik…goed gezien!

[quote:a57b47d07d=“Saskia_sas”]hmmm vaag… die <—> is een ethernetpoort en die met dat telefoontje is voor je modem die via de telefoon kan, bijvoorbeeld om een fax te versturen… of natuurlijk internetten via je telefoon.

ik denk dat je hem niet nodig hebt!

mijn man zag net heel scherp, dat op het gele stickertje staat: etherlink, dus het is zeker weten een ethernetkaart, en dus nogmaals niet nodig als je hem al hebt.[/quote:a57b47d07d]

Niet gaan liggen prullen met ouwe kaarten op een G4.... voor je het weet heb je blijvende schade opgelopen! Op de G4 zitten standaard alle poorten die je nodig hebt 2x Firewire 400, 2x USB, UTP, modem (indien kaart is geplaatst), microfoon, speakers.

Als je niet weet wat voor kaart het is waarom zou je hem dan willen overzetten naar je G4?

Maar het is een netwerkkaart en die heb je dus niet nodig. In de prullenbak ermee, waarde: €5.