[HELP] Vreemd beeld op powerbook

Sinds de laatste update doet mijn scherm vreemd. Dit is wat ik te zien krijg: [url]http://studioprei.nl/bjorn/beeld.jpg[/url] (sorry voor de afbeelding :wink: Herstarten heeft geen zin, PRAM zappen ook niet, NVRAM ook niet... begin er goed van te balen.

Iemand een oplossing of oorzaak?

is het teken van de volume knop... ik krijg dit te zien als ik op het numerieke toetsenbord het teken boven de " = " druk, of die er links naast !

blijft er misschien een knop hangen ?

nee, hij bedoelt dat 'ie 't beeld 1 1/4 keer ziet,als je naar beneden scrollt zie je dat. Ligt 't misschien aan de verkeerde resolutie-instelling ofzo? dat je die nog moet aanpassen, of is dat een dom antwoord?

Het gaat idd on die balk. Het heeft niks te maken met de resolutie, als ik hem naar bendeden gooi dat is ie weg maar dan heb ik een soort horizontale sneeuw door het beeld heen. Volgens beeldschermvoorkeuren is het trouwens een VGA scherm....

Ik vrees dat het iets met de grafisch kaart is.

Dat zou heel knap zijn als dat door een defecte video kaart werd veroorzaakt. Zeker aangezien je er een screen dump van kan maken. Het is een software probleem. Misschien dat dit toegevoegd kan worden aan de lijst met problemen van de security update (2005-007). Probeer eens een nieuwe software update en kijk dan of het probleem weg is.

Heb ik al gedaan dus daar ligt het ook niet aan helaas. Zelfs als ik optie+alt+o+f opstart dan krijg ik een wit scherm met zwarte letters (prima) maar dan wel met de zelfde verdeling...

Het wordt steeds gekker, misschien Apple bellen?

[quote:95cbaefae1="beeldvullend"]Heb ik al gedaan dus daar ligt het ook niet aan helaas. Zelfs als ik optie+alt+o+f opstart dan krijg ik een wit scherm met zwarte letters (prima) maar dan wel met de zelfde verdeling...[/quote:95cbaefae1]

En als je opstart van cd?

probeer eens op te starten met :apple: -alt-a-v ingedrukt... zou misschien kunnen helpen... ander binnen brengen bij een apple certified repair centre... is geen grafische kaart probleem, eerder softwarematig, zou kunnen proberen nieuw besturings systeem er op te zetten... Hoe heb je de PRAM reset?

Succes!

Ik heb mijn pram gereset met apple+alt+p+r dat helkt ook niks. Sind 2 weken heb ik een nieuw moederbord, misschien dat het probleem daar aan ligt? Mijn dealer had er ook last van tijdens de reparatie maar toen k hem terug kreeg was het weer in orde... Misschien is het moederbord gewoon slecht ofzo?

[quote:6bc59f4552="beeldvullend"]Mijn dealer had er ook last van tijdens de reparatie maar toen k hem terug kreeg was het weer in orde...[/quote:6bc59f4552]

Lekkere dealer! Hoe heeft-ie hem werkend gekregen? Een paar keer flink tegen de zijkant geklopt? :?