Help! Vreemde vlekken op m'n TV

Ik heb net een nieuwe TV (Philips 21PT5409 ), en ik heb mijn powerbook via de S-video (met de meegeleverde connector naar composite) aan de TV aangesloten. Alles werkt perfect (scherm op PAL etc) maar ik zie na een tijdje "kleurvlekken" verschijnen: altijd dezelfde: links helblauw, recht bruinachtig geel. Ik heb het zelfde probleem als ik er een andere Powerbook (Alu) aanhang, met een ander connectortje. De vlekken worden ook groter & intenser met de tijd.

Als ik echter een gewone camcorder via dezelfde compositekabel aansluit, zie ik die vlekken niet verschijnen. Ik probeer straks de powerbook ook eens op een andere TV aan te sluiten om te zien of het probleem zich daar ook voor doet…

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Wij hebben ook vlekken op onze Philips breedbeeld tv. Rechtsboven in het beeld. Weet niet hoe het komt. Alleen met stilstaand beeld bijvoorbeeld foto's. Verder hebben we er geen last van dus nog niet geklaagd bij Philps.

Als het niet van die LCD of plasma schermen zijn, kan het komen door een electromagn veld van bijvoorbeeld een speakertje of een voeding (hf schakelende voedingen)... Ook die knolletjes aan usb en firewire kabeltjes zijn magneten. Schuif een beetje in het rond met de apparatuur en kabeltjes... Als het beeld veranderd weet je waar het door komt. (ook in deksel van pboek zitten magneetjes)

Het is in ieder geval iets wat met die TV te maken heeft, bij een andere TV (ook Philips) heb ik het probleem niet. Misschien iets te maken met de plaatsing van de speakers? (aan de zijkant van de beeldbuis, met de speaker zelf naar rechts/links gericht)

@VIV

ik heb deze avond alles wat eens rondgeschoven, met het resultaat dat op een andere plaats de vlekken minder intens geworden zijn. Zijn wel nog niet helemaal weg, maar valt nu wel mee te leven.

Pas op met die 'magnetische' vlekken, bij langdurige blootstelling worden ze permanent! Onze Sony tv kreeg het na een tijdje in de linker onderhoek, bleek het van het magneetje van het deurtje van de kast te zijn waarop de tv stond!! Ik heb het ding eraf gesloopt en het heeft zeker een maand geduurd voordat de vlek weer weggetrokken was.