HELP: WIE WIL MIJ ZSM BELLEN? NETWERK MAC-PC... )-:

Het is vreemd mensen maar ik heb zgn. 'direct assistance' nodig........ Ben de hele middag bezig een xptje aan te sluiten op m'n Mac, maar geen succes. AIk snap er gewoon weg geen biet van hoe dat nu allemaal moet in Jaguar.

De reden voor iemand om te bellen is dat ik bergen giga’s over moet pompen en direct door moet met een klusje video te monteren. Het is voor een kerstuitvoering en ik loop ongelooflijk achter nu (een dag of 3…). Alles moet nog gemonteerd worden en klaatgemaakt worden. dat wordt diep in de nacht werk…

PLEASE HELP ME; bel me. Ik bel je terug om je tel kosten te besparen:
036 5295088

Paul :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Okay ik heb een klein tijdje gelee ook al hierover een bericht gepost maar hier gaan we weer.... ff kijken als ik het goed heb moet je dus van je XPtje naar je mac toe veel data overpompen.... Sorg er als allereerst voor dat al die data is geshared op de XP (gewoon in je shared documents folder zetten) Daarna moet je ervoor zorgen dat je extern kan inloggen op de pc. Dat is waarschijnlijk ff zoeken maar je kan het ergens in de systeemvoorkeuren vinden. Ik kan momenteel niet bij mijn pc komen maar ik kijk zometeen nog wel even of ik dat alsnog kan vinden. Als dat gelukt is wordt het echt supersimpel... Zet je mac aan (als ie dat al niet staat :D ) en druk als je hebt opgestart op appeltje-K OSX (als ik mag aannemen dat je osx heb) gaat dan zoeken naar alle computers die bij het netwerk bij jou zijn aangesloten, daaruit kies je je XPtje en vrijwel meteen wordt je geprompt om een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Geef dan je eigen windowsXP login en wachtwoord aan en kies daarna een share. (als het goed is is die shared documents de enige share maar dat boeit dan niet) Vervolgens heb je die folder (of schijf) op je desktop staan en kan je data gaan overstampen.....

Ik zoek nog ff uit waar je dat extern inloggen aan kan zetten. (op die winxp comp

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=952&highlight=netwerken+windows&sid=24d8f5bfcd878570bf463df934544d9d

Dit is de vorige keer dat ik dit verhaal heb lopen geven, naar mijn mening iets duidelijker maar hier moet je in windows extern inloggen aanzetten.

Zorg ervoor dat bij System properties (winxp) onder de tab ‘Remote’ “allow users to connect remotely to this computer” aan staat gevinkt. (bij select remote users kan je voor de zekerheid ook nog eesn selecteren welke users er remote in mogen loggen maar dat is nu even niet van toepassing.)

p.s. sorry dat ik niet belde maar dit vind ik iets fijner om te doen…en ik zit hier bij iemand anders…

Ik hoop dat ik je hierbij geholpen heb… 8)

Ik had jullie beide berichten al eerder gevonden in de groep, en geprobeerd uiteraard, maar het werkte nog niet. Vandaar mijn vraag opnieuw...... sorry. Ten einde raad kon ik een trial versie van Maclan 15 min. terug downloaden die me 180 min gebruik geeft voor een sessie - het overpompen diuurt ong. 90 min. dus ik kan het vanavond in de Mac krijgen. Wel erg makkelijk die Maclan - het werkte in 1 keer..... GELUKKIG MAAR! Maar, het moet toch goedkoper kunnen dan Maclan!!!! Apple heeft een site waar uitleg staat maar dat werkt van geen kanten - veel uitgebreider dan jullie eerdere uitleg......

Blijf me afvragen wat ik verkeerd doe… maar goed voor vanavond ben ik geholpen!!!

Dank voor jullie snelle reacties!

Paul

Overigens, ik kreeg constant de -36 error bij 'verbind met server'.....

Paul

Het enige dat echt belangrijk is is dat ze allebei dezelfde subnet hebben en allebei een ip-nummer dat in de buurt ligt. Dan moet het opzich lukken. Als je van je win naar je mac wilt communiceren moet je op je mac een account aanmaken die hetzelfde password en naam gebruikt als op je win. Anders lukt het niet. Je moet ook bij deze account extern inloggen van windows machines aan hebben staan. Verder bij samengebruik de juiste dingen aanzetten en dan moet het lukken....

Probeer anders eens dave of sharity…

Het is misschien een beetje dubbelop maar beter te vaak horen dan te weinig…

inderdaad dat was ik nog vergeten je moet idd wel beide comp voorzien hebben van een ip adres binnen een subnet vb: 192.168.1.101 voor de ene en 192.168.1.102 voor de andere.

dus niet:

192.168.1.101 voor de een en
192.168.0.1 voor de andere