HELP!!!!! zwarte strepen met tekst op scherm en alles vast

MIjn Emac met MacOs X 1.5 doet opeens heel vreemd. Ik ben aan het werk, en opeens staat alles vast en op het scherm staan zwarte strepen met daarin witte tekst, nl. unresolved kernel trap (en nog heel veel meer tekst).

Volgend mij heeft het te maken met de muis, want die deed wat raar voordat dit begon en ergens in de teskt staat

kernel loadable modules in backtrace
com.apple. driver. Apple USBMousee (1.8.8)@0x13773000

uiteraard staat er nog veel meer. Maar ik weet echt niet wat ik er mee moet, en ik moet een aantalbelangrijke dingen afmaken op mijn Mac. Weet niet wat ik numoet doen?

Wie helpt mij alsjeblieft???

Je hebt een [url=http://www.macmaps.com/kernelpanic.html]Kernel Panic[/url]. Heb je al geprobeerd te rebooten?

Ben ik dan niet alles kwijt??

Ik heb hem wel een paar keer geherstart door de aan/uit knop in te drukken tot ie uit ging en later de mac weer aan te doen. Alles oke dan tot zo’n 10 minuten later. De muis doet raar, (al even daarvoor ) en boem daar is ie weer

Heb dit ook een keer gehad, bij mij was het een kabelbreukje van de muis dus waarschijnlijk is het over als je er een andere muis aanhangt. Maar waar je die nu vandaan moet halen op zondag...?

Euh... Hoe ernstig is een Kernel Panic 'in principe'? De op de voornoemde website vermelde afbeeldingen heb ik beide al een keer langs zien komen. De eerst in Systeem 9 een half jaar geleden, de andere een keertje een maand (of twee) geleden.

De eerste - met de wit / zwarte tekst - ging, als ik het goed herinner, over met het opstarten vanaf een systeem-CD. De andere - met die ‘nette’ mededeling dat er herstart moet worden - heb ik niet meer gezien sinds die aanbevolen herstart.

Moet ik mij zorgen maken om wellicht een sluimerend dreigen van falende machineonderdelen (ik draai op een vier jaar oude iMac)? Of is het puur softwarematig?

Ubbie, je werkt blijkbaar nog met OS X 10.1.5; wordt het niet eens hoog tijd deze beta-versie met een grote zwier van je eMac af te smijten en er iets véél beters voor terug te plaatsen, namelijk 10.3 Panther???

graag, maar de centjes ontbreken helaas :-(

dankjewel allemaal. Het is idd de muis. Ik heb even eentje van mijn oude imac geplukt en die aan de emac gehangen en de problemen waren voorbij :-). Wordt dus even shoppen voor eenn ieuw muisje.

Als iemand nog een goedkope update naar jaguar of panter voor me weet houd ik me aanbevolen :slight_smile: