Help!!

Ik heb net een nieuwe Ibook gekocht. Eerst kreeg ik al steeds de melding: "you need to restart your computer. Hold down the power button for several secconds or press the restart button", maar nu krijg ik allemaal witte letters in beeld met een dikke zwarte lijn eronder. Wat moet ik nu doen? :o De programma's liepen daarvoor ook steeds vast. Ik heb deze IBook sinds afgelopen zaterdag (04-02-2006). Dat is niet echt normaal toch?

Ik hoop echt dat iemand weet wat ik moet doen. Bedankt dan alvast!

volgens mij heeft petra een klein probleemke 8)

lijkt wat hierop

Ik weet ook niet zo wat het probleem is, maar dit mag bij een nog geen week oude iBook niet voorkomen. Ik zou er mee teruggaan naar de winkel.

En je start de iBook gewoon op?

TTTTTTerug naar de winkel PPPPetra! :wink:

Don’t worry! It’ll be fixed.

Dat is nou een kernel panic. Wordt in 9 van de 10 gevallen veroorzaakt door gaar geheugen. Even al het geheugen eruit en dan met 1 kaartje erin opstarten en kijken of het weer gebeurt. Ditzelfde met de andere geheugenkaart(en) proberen en de "rotte appel" eruit vissen. Het kan ook komen omdat de airportkaart niet goed vastzit, of als je een slechte hardware driver geinstalleerd hebt.

hallo,

heel erg bedankt voor jullie snelle reacties! :smiley: Mijn Ibook start nog wel gewoon op. Dus het blauwe bureaublad komt wel te voorschijn.Maar dan komt er een soort van (denk ik) computer taal in beeld. Lijkt me niet goed dus. Ik neem em morgen wel ff mee naar mn stage (ik werk bij een reclamebureau) en vraag het daar nog even. Maar ik ga dit weekend zeker even langs de apple store.

nogmaals bedankt!!

Ik ben zelf ook niet zo technisch ingesteld dus dat geheugen eruit halen (hoe makkelijk het ook is) durf ik nog niet aan 8) .

[quote:a66c40de77="pppetra"]hallo,

heel erg bedankt voor jullie snelle reacties! :smiley: Mijn Ibook start nog wel gewoon op. Dus het blauwe bureaublad komt wel te voorschijn.Maar dan komt er een soort van (denk ik) computer taal in beeld. Lijkt me niet goed dus. Ik neem em morgen wel ff mee naar mn stage (ik werk bij een reclamebureau) en vraag het daar nog even. Maar ik ga dit weekend zeker even langs de apple store.

nogmaals bedankt!![/quote:a66c40de77]
En dat klinkt als een kernel panic zonder het mooie design. Springt het scherm hierbij op de dimstand? Ik durf te wedden dat het aan het geheugen ligt.

Nee. Toe die witte letters met zwarte lijn eronder in beeld kwamen bleef ie gewoon aan staan maar toen ik deze melding: "you need to restart your computer. Hold down the power button for several secconds or press the restart button". werd het scherm wel wat donkerder. :o

Wel, Vogel heeft al aangegeven dat dit een zogenaamde 'kernel panic' is. Da's niet goed in ieder geval. En die kernel panics komen in de meeste gevallen voor bij storingen in de hardware. Meestal is kapot geheugen of geheugen dat niet goed in de sleuf zit de oorzaak. Ik denk dat je bij je iBook ook extra geheugen hebt gekocht en die er later bij hebt laten zetten. Als je dit extra geheugen eruit zou halen en de iBook aan zou zetten dan zou de boel moeten werken.

Mar goed, misschien is er op je stage iemand die even dat geheugen kan fixen. Zo niet, back to the store!

Ja klopt. Ik heb er in de winkel extra geheugen in laten zetten. Die hebben we er uitgehaald en er weer opnieuw ingezet. Toen gaf mn Ibook ook niet meer aan dat ie extra geheugen had. We halen em er nu gewoon helemaal uit en installeren we OSX nog eens. Hopen dat ie et nu doet :D

OSX hoef je NIET nogmaals te installeren.... da's nergens voor nodig! Alleen het geheugen eruithalen en evt. een nieuwe strip geheugen erin is voldoende.

nee, we hebben OSX toch niet opnieuw geinstalleerd. Het geheugen is er nu uit en tot nu toe doet mn ibook het weer gewoon :D . Gellukkig maar. Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Ik heb er zeker wat aan gehad!

Mooi. Dus je geheugen is corrupt. Kan voorkomen hoor. Wel moet je even nieuw geheugen gaan halen. Die strip moet je zonder problemen kunnen inruilen.

Ja ik heb levenslange garantie op dat geheugen. Ik moet hem wel ruilen met de verpakking erbij en die heb ik nog, dus dat is geen probleem. Ik ga donderdagavond langs de apple store:). Is dat gelukkig weer geregeld! :D :)

Hey ik leesde net je berichtje, ik heb 2 jaar geleden een apple ibook g3 aangeschaft en die was ook al niet helemaal toppy. nu zit ik met panne dat me video kaart het niet meer doet. dus heb ik geen beeld meer. maar gelukkig krijg ik een deze dagen me nieuwe imac g5 intel duo core 2.0 ghz procesor, met 500 GB HD en 256 MB ATA XT1600 Video kaart met 2 GB geheugen. Monsterlijk toch? maar ja suc6 met je ibookje.

Dankje wel :D . Ik ben gister terug geweest naar de winkel en ze hebben er een nieuw geheugen in gezet. Ik heb gister de hele verdere avond goed kunnen werken, zonder rare meldingen en vastlopers. Gelukkig maar :D . Jij ook veel plezier met je nieuwe imac g5 intel duo core 2.0 ghz procesor, met 500 GB HD en 256 MB ATA XT1600 Video kaart met 2 GB geheugen. :D