helpdesk, even stoom afblazen

in een andere post kun je lezen dat mijn adsl aansluiting niet echt vlot gaat. Dat ligt voor het grootste deel aan mijn onbekendheid met de I-mac, ik was een windower tot voor kort, en te weinig kennis van het hele netwerk/router gebeuren. Maar denk je .. daar zijn de helpdesks toch voor ... "hallo met de helpdesk van euronet.." "haloo met olav, ik heb net een adsl aansluiting gekregen vanjullie maar ik krijg het geheel nog niet aan de praat." "......." "ik heb adsl onder isdn en een e-tech modem/router en ik heb het gevoel dat een aantal instellingen niet kloppen" "e-tech, dat ken ik niet, dan moet U de fabrikant bellen want daar geven wij geen support voor" " ?????? , maar kunt U met mij dan niet voor een apple de instellingen doorlopen?" "nee, dat doen wij niet"

En dan blijkt bij de helpdesk van e-tech dat euronet mij een verkeerde gebruikersnaam heeft opgegeven, een zo vaak voorkomend euvel dat de medewerker van de E-tech helpdesk dat tegenwoordig, na het vragen van de naam van de provider, als eerste vraag stelt!!

Op naar MXStream, …
(terzijde, al die stemgestuurde computers die je opties geven voor je problemen waarna je tegen de echte stem alles nog een keer moet vertellen)

“met olav, ik heb ADSL onder ISDN op een Apple I-mac…”
“ja daar weet ik niets van, misschien als u nog een keer belt dat U een collega spreekt die er meer vanaf weet”

dat geeft de burger moed, dat je niet doorverbonden wordt naar een apple afdeling maar dat je het op goed geluk maar een keer of tig moet proberen.

Een helpdesk is er toch voor de hulp, dan is je eerste vraag toch “waarmee kan IK u helpen?” en niet “dat doen WIJ niet” . En verdeel je helpdesk in kenniscentra waar de klant iets aan heeft.

Nu nog even (?) de adsl aansluiting regelen en dan heb ik er voorlopig geen last meer van van die (flut)helpdesken. Die van E-tech uitgezonderd!!!

Ik heb eigenlijk 2 dingen te melden.

1. Verhuis naar XS4all zodra het mogelijk is, zij geven de beste Apple support die er is.
  2. Plaats je probleem hier en we komen eruit zonder (flut)helpdesken!

Adriaan

Ik ben het helemaal met Adriaan eens. XS4All heeft mij altijd prima geholpen. Ze weten daar gewoon van Mac. Ik baal altijd als ik bijvoorbeeld zo'n KPN chick aan de lijn krijg die me gaat zitten vertellen dat het eigenlijk niet zo handig is om op een Mac te werken of zelfs een beetje raar. 'Zalig zijn de onwetenden' denk ik dan maar...

De keren dat ik de XS4All helpdesk belde, werd ik altijd goed geholpen. Dus als je nog kan swichen…

Verder zullen de mensen in dit forum er zeker ook veel aan doen om jouw problemen op te lossen. Ik ben in ieder geval vaak goed geholpen :wink:

Maar...eeh....werkt het nu al, of nog niet?? Want als je modem/router eenmaal de juiste instelling heeft, dan is het voor je mac geen probleem meer om het internet op te gaan. (je kunt zelfs je modem/router instellen via een PC, en daarna lekker je Mac erop aansluiten) Gewoon de netwerk instellingen op "automatisch" en gaan met die iMac :) Wil je daarna nog bestanden uitwisselen met je oude windows-bak, dan wordt het wel weer even puzzelen, maar het lukt uiteindelijk allemaal wel 8)

Ik kan me indenken dat je nu hevig loopt te balen, maar gooi je Mac nog niet uit het raam!! Want als het straks werkt wil je niks anders meer.

Nou, heel veel succes,
Groeten,