Helup, dubbele zet uit knoppen en zwarte kaders om mijn menu

Ik heb in eens hele rare verschijningen op mijn G5 (10.4.5) Wanneer ik bij appeltje links boven in mijn menu kijk zie ik 2x zet uit en 2x herstart. Ook verschijnen er om bepaalde buttons in vensters zwarte kaders netzo als wanneer ik op het icoon van mijn hd klik.... overal zwarte kaders...

Dacht eerst dat het een font probleem was en heb suitcase gewist maar dat is het niet. Ook heb ik net de laatste update erover gegooid… maar dit hielp ook niet…

Weet iemand raad voordat ik de hele zaak opnieuw moet installeren… ook verschijnt nu bij het opstarten steeds kort een mapje met een vraagteken (1 sec) daarna gaat hij wel door.

Hilfe…

Eric

Hmmm ik heb het al... gewoon appeltje F5 indrukken.... zucht.... had ik bijna een volledige installatie gedaan....

:evil:

:apple: F5 die kende ik niet.. leuk inderdaad om te laten zien als er weer iemand op visite komt.. :D

Dat is voice-over, bedoeld voor mensen die slecht kunnen zien. In te stellen in de systeemvoorkeuren Universele Toegang.

Dat had ik door, is best grappig om al lezende dergelijke functies te leren. Zeker als je toch steeds weer word gevraagd om wintel problemen te fixen. Dit zijn echt de extra functies die er voor zorgen dat een OS ook echt een multifunctioneel OS is...