Helvetica ontbreekt [Opgelost!]

Mijn Helvetica fond is niet aanwezig.

Dit zegt Pages, Keynote, Numbers:

[i:784afc75c5]Vervangen lettertype - Het lettertype ‘Helvetica-Narrow’ is gebruikt als vervanging voor het ontbrekende lettertype ‘Helvetica’.
[/i:784afc75c5]

Heel vreemd want het staat wel in de “lettertypecatalogus”

-cursief
-regulier
-smal
-smal vet
-vet
-vet cursief

dus volgens mij staat ales erin, het word ook zonder problemen gecontroleerd.
Maar de iApps kan de reguliere dus blijkbaar niet vinden.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Laat me raden... Leopard?

Yep.

Ik heb hier hetzelfde. En nu? :roll:

Sinds de installatie van Leopard krijg ik steeds een foutmelding dat:

"Het lettertype ‘Helvetica-Narrow’ is gebruikt als vervanging voor het ontbrekende lettertype ‘Helvetica’. "

Het lijkt me een bug.

Geen enkele update heeft geholpen. Op Apple.com staat een hele heftige remedie: alle fonts verwijderen:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5662909&#5662909

Dat durf ik eigenlijk niet. Dus ja, wie heeft een eenvoudige oplossing?

groet,
Frans :slight_smile:

Weet iemand al een andere oplossing? Ook bij mij blijft Helvetica problemen geven...

:oops:

Bij mij geen problemen met Pages Heb je misschien de Helvetica fonts dubbel? (Niet dat ik met logisch verstand zou kunnen beredeneren waarom een dubbele font zou leiden tot de foutmelding: "Het lettertype 'Helvetica-Narrow' is gebruikt als vervanging voor het ontbrekende lettertype 'Helvetica'."....)

Dit kun je zien in de lettertypecatalogus wanneer er een bolletje naast Helvetica staat.
Je zou kunnen proberen de dublicaat uit te zetten.
Selecteer de Helvetica map
Kies in Findermenu Wijzig -> Los conflicten op
of
Klik met de rechtermuisknop op de dublicaat en kies “deactiveer familie Helvetica”

Het zou natuurlijk ook kunnen dat het enige Helveticafont om duistere redenen gedeactiveerd is, activeer deze dan weer met de rechtermuisknop.

Dit is een goede oplossing ik heb dit bij 3 Macs gedaan met leopard en het werkt succes vol!

http://www.macworld.com/article/61302/2007/12/helvetica-leopard.html

[quote:234bed95ca="Macoen"]Dit is een goede oplossing ik heb dit bij 3 Macs gedaan met leopard en het werkt succes vol!

http://www.macworld.com/article/61302/2007/12/helvetica-leopard.html[/quote:234bed95ca]

Klinkt goed, maar de genoemde locatie in het artikel
(/> /System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A
/Frameworks/ATS.Framework/Versions/A/Resources/ProtectedFonts />) bestaat bij mij niet. In ’ Frameworks’ zit bij mij geen ’ ApplicationServices…" .

Wat nu? :frowning:

De oplossing staat hier: [url]http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5816437&#5816437[/url]

“For some reason installing Leopard has caused this on my Mac.
The font is still there.
You just need to make sure the font is available to use for the User Account.
Open Font Book located in Applications (or wherever you may have moved it to).
Click on the Computer symbol on the left and check to see if it is listed. It should be.
Click on the User Account symbol (a silhouette) on the left.
You probably will see that Helvetica is not listed there.
Click on the plus symbol at the bottom of the font column to add the font to the User Account.
Locate the Helvetica font by navigating to: Main disk>System>Library>Fonts>Helvetica
Click that font.
Click the Open button at the bottom right of the dialogue window.
The font should then be added to the User Account.
Open a document that you knew was causing the error to appear and it should all work fine.”

:D :D :D :D Klasse Borg!!

Dat is, bij mij iig DE oplossing.

THNX!

Bedankt! Dit is voor mij de oplossing.

bij mij stond de helvetica reeds 'aan' in de 'user', en ik had toch hetzelfde probleem. Ik heb het zo kunnen oplossen: in lettertypencatalogus Helvetica gedeactiveerd, en in Suitcase fusion (laatste versie) de Adobe versie van helvetica geactiveerd. Probleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan.

Relaxed, thanks.

de oplossing van borg lukt niet voor me.

Wat is suitcase fusion?

Niemand?