Helveticazooi

Ik weet niet wat het is met mij, maar fontmanagment en ik gaan niet samen. Vooral met Helvetica dan. Vandaag heb ik voor de zoveelste keer een zoveelste Helveticaprobleem. Ik weet niet wat de juiste is, ik activeer en deactiveer, en uiteindelijk krijg ik nergens meer te zien wat ik wil zien.

Kort samengevat: ik zou eens met een schone lei willen beginnen wat fonts betreft. Is het mogelijk om vanop de cd of weet ik veel waar, de huidige fontmapjes te overschrijven met de originelen?

En zou iemand me dan eventueel ook kunnen vertellen wat het probleem is met alle Helvetica’s? (Helvetica Neue, Helvetica Thin, Helvetica 25 Thin, dacht toch wel dat zoiets ongeveer hetzelfde zou zijn)

Bedankt!

Meer info graag! welke computer? welk systeem?

Ik zou het ook wel willen....

G5 2x1,8

osx 3.3 verder geen font manager alleen van het os…

Roel

iMac 17" Mac OS X.3

Als je font toevoegt aan het systeem hoor je dat in /Users/gebruikersnaam/Library/fonts/ te doen.

Alles in de orginele staat terug brengen doe je door deze map weer leeg te gooien.

Toen ik de FontFolio collectie op mijn computer had gezet kreeg ik ook problemen (vooral met de MacOSX.nl site :roll: ). Toe ik de Helvetica en de Monaco fonts uit /Users/gebruikersnaam/Library/fonts/ had gehaald waren mijn problemen voorbij 8)

Fonts en Mac OS X, ik heb echt de grootste problemen gezien. Die dingen kunnen heel erg nuttig zijn, maar zodra ze corrupt zijn kunnen ze je hele systeem vernielen.

Maar klopt het dus dat als ik de font-map in mijn home-folder leeg maak, dat Mac OS X automatisch een nieuwe font-map aanmaakt?

Nee, niet echt.

In /System/Library/Fonts staan de systeemfonts, lekker afblijven dus…

In /Library/Fonts staan de fonts voor elke gebruiker. Tenzij je systeembeheer bent van een multiuser-machine en wat af weet mbt tot OS X en fonts, lekker afblijven!

In /Users/gebruikersnaam/Library/Fonts staat al jou fonts. Je kunt die hier toevoegen en verwijderen zoals het jou schikt. (Alleen kunnen er conflicten ontstaan als je fonts toevoegd met dezelfde naam als een van de andere twee font locaties.)

Vroeger was er nog een kromme work-arround van Adobe om fonts in /Library/Application Support/Adobe/Fonts te gooien. Hiermee kon je bepaalde soorten fonts toch gebruiken in Adobe software die niet door OS X ondersteund werden. Nu is dat niet meer nodig omdat OS X vrijwel elke soort ondersteund.

ik gebruik suitcase X1, geen problemen mee.