Hercules dj console

Hoi,

Iemand al ervaring met de hercules dj console mac edition?
Ik zou er wel eens mee willen spelen
Er zit dan een versie van traktor bij die een beetje uitgekleed is maar ik zie alleen maar van die kleine rot screenshotjes dat ik niet kan zien wat er nu in het programma zit.

Ik heb een demo van 2.5 draaien en die vind ik best wel o.k. maar dat dus is een volledige versie!
Ik let altijd erg op de master-tempo c.q. timestretch kwaliteit.
nu draai ik met bpm-studio (op een p.c.) met een externe controller maar als het hele muziek gedoetje op een mac kan heb ik dat veel liever :wink:

Niet meteen een antwoord op je vraag, maar toch.

Ik ben eerst begonnen met Traktor DJ Studio en een Gigaport AG USB-kaart (en dan moest ik alles met toetsenbord en muis bedienen).

Inmiddels beschik ik over een X-Session USB-Midi controller ( http://www.m-audio.com/products/en_gb/XSession-focus.html )en die vind ik wel dik OK, alleen werken de knoppen niet zoals ik gedacht had… (zijn ‘sticky’, als je een functie/knop indrukt blijft die zogezegd ingedrukt tot je er nog eens op drukt). Ik was de hercules ook op internet tegengekomen, maar vond dat wat ‘gevaarlijk’ om te kopen zonder aan het werk te zien.

Ja idd die Sticky knoppen heb je niet zo veel aan.

Maar de review van de dj console is wel erg positief! Zeker voor het geld dan he?!
Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat ie er uit ziet alsof je hem van een flatgebouw naar beneden kunt gooien zonder dat ie stuk gaat. En er van meerdere kanten kabels in moet/kan pluggen.
Als het een 19 inch inbouwversie was had ik hem al gehd denk ik.
http://www.beatfreax.nl/s/8826605ee9/eid/4.html

Enig idee waar je dat bakje kan krijgen zonder al te veel invoerrechten te hoeven betalen?

Hoe bedoel je? Er zijn meerdere webwinkels te vinden. :roll:

Bij webwinkels in de VS loop je een grote kans dat je nog een mooi bedrag aan BTW en taksen moet betalen en een webwinkel in de Benelux ken ik niet direct, jij wel?

http://www.pixmania.be/be/nl/60361/art/hercules/geluidskaart-dj-console-m.html?srcid=363

:smiley:

Bedankt!

Ziet er eigenlijk wel cool uit, maar toch nog net wat duurder dan ik dacht. En ik heb mijn XSession pas net… Ik vraag me af of het jogwheel lekker zou werken en of je er mee kan ‘scratchen’.

Nou dat vraag ik mij ook af.. Ik heb hem maar besteld :) 245 euro incl. express verzending.

Bij de applestore is ie wel 299 he?! Ik weet niet of er dan nog verzendkosten o.i.d. bij komen

Kan je een kleine review plaatsen als je het hebt? Dat zou wel interessant zijn..

Hansvanbeej, istie al binnen en zoja, hoe bevalt ie? Ben ook wel benieuwd naar een review. Het is echt zo'n gadget! Zeg nou zelf, veel gadgets zijn er niet meer te koop...

Ja hij is binnen (inmiddels een weekje) en het is echt een leuk en compleet ding! Ik wil wel een reviewtje of zoiets schrijven maar weet niet waar ik dat dan moet plaatsen.

1 ding snap ik nog niet en dat is hoe ik cuepunten kan vast leggen cq op kan slaan.
De gebruiks aanwijzing is erg summier. Ze leggen wel uit dat je van tevoren moet nadenken over wat je gaat draaien op een feesie maar fatsoenlijke uitleg over hoe leg ik een cuepunt vast en hoe sla ik dat dan op, is er niet (je moet er 3 kunnen opslaan “onder de knop”)

Misschien een algemene MacOSX.nl review op de voorpagina?

Ik veronderstel dat je wil weten hoe dit in Traktor gaat...

Wel, control clicken op de track en dan write … tags kiezen…

@aaike (en misschien anderen met ervaring)

Hmm Dat cuepunten maken lukt nog niet hoor…!
Er zitten drie knopjes op de console, als je die op de “cuestand” zet dan zou je toch heel makkelijk punten moeten kunnen saven die ja dan bij een volgende keer dat je dat nummer laadt weer terug vindt en er dan zo naartoe hopt.
Met control-click (of rechts) kom ik er niet. Ik heb het overigens ook met de gewone traktor 2.5 geprobeerd maar daar idem.

Kent traktor niet zo’n autocue funtie dat ie het nummer start vanaf een punt waar ie geluid “voelt?”
In BPM-studio is dat er wel en zelfs instelbaar op een drempel van “min zoveel db”
Bij nummmers die met een ritme beginnen is dat megahandig met mixen.

p.s. Vrolijk kerstfeest :slight_smile:

OK, nu versta ik je vraag beter... Wat ik beschrijft gaat wel over de studio versie 2.5

Je hebt namelijke verschillende types cuepoints, als je in het player venster naast het veld waar “cue start” in staat op [b:cf38e7b15a]edit[/b:cf38e7b15a] klikt kan je [b:cf38e7b15a]deck load[/b:cf38e7b15a] aanklikken, dit is de functionaliteit die je zoekt. Om dit dan te bewaren moet je op de track [b:cf38e7b15a]in de browser[/b:cf38e7b15a] control klikken en [b:cf38e7b15a]write file tags (ID3)[/b:cf38e7b15a] kiezen

Hopelijk lukt het je nu.

Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden de Hercules DJ Console (voor PC) gekocht. Werkt op de PC allemaal prima met bijgeleverde sofware. Ik heb deze week echter een powerbook gekocht en wil het apparaat ook hierop gebruiken. Kan iemand mij helpen aan de installatie-cd voor :apple: OSX? Het gaat (volgens de Hercules-site) namelijk om een aangepaste versie van Traktor.

Alvast bedankt,

groet,

Erald