Herinnering ical verjardagen op iPhone

Hallo allen, Ik kan zonder probleem op m'n iPhone in ical alle verjaardagen bekijken die ik op mn mac heb ingevuld via het adresboek. Graag zou ik een herinnering/notificatie krijgen op de dag zelf of een dag voordien. Deze instelling kan ik helaas niet terug vinden in ical of adresboek. Alvast bedankt voor de hulp.

als je dubbelklikt op je afspraak of verjaardag krijg je toch alle opties te zien op je mac. in je iphone ga je naar je activiteit en druk op wijzig,rechts bovenaan

[quote:9e927b4eaa="truckdiver"]als je dubbelklikt op je afspraak of verjaardag krijg je toch alle opties te zien op je mac. in je iphone ga je naar je activiteit en druk op wijzig,rechts bovenaan[/quote:9e927b4eaa] In ical kun je niks veranderen aan de verjaardag (abonnement=alleen lezen), die worden gewijzigd in adresboek -en daar kan je enkel de datum wijzigen. Op de iPhone is er geen wijzig knop.

Ik heb me er ook over verbaasd dat een dergelijke functionaliteit niet in de iPhone zit. 't Is fijn dat je bij contacten een veld kunt toevoegen met verjaardag, maar erg vreemd dat daar dan geen alarm-functie bij zit. Wat heb je er anders aan?

Dit is al een tijdje het geval aangezien verjaardagen in een aparte kalender zitten, die je dus niet kan instellen om een melding te geven. Waarom het nog steeds niet gefixed is vraag ik me dus ook af.

Hoe geef je verjaardagen weer dan in de iPhone?

Ik heb ze wel in mijn iCal, maar niet de phone.

Dus ik veronderstel dat er geen soort workaround is die dit makkelijk oplost? Nuja, Apple mag zeker en vast deze functie toevoegen want ik zie dat je bij andere kalenders wel een herinnering kan instellen.

Nog even ter zijde,klik!: in dit recente topic wordt besproken dat sommige iPhone gebruikers hun verjaardagkalender niet eens te zien krijgen.

[quote:f68c77695b="Nick Nack"]Hoe geef je verjaardagen weer dan in de iPhone?

Ik heb ze wel in mijn iCal, maar niet de phone.[/quote:f68c77695b]
klik: hier wordt dat besproken…

tuurlijk,ik heb mijn verjaardagen er in een apparte agenda aangemaakt in niet via contacten. ik wordt elke keer een dag op voorhand gewaarschuwd. zit nu alleen wel met 2 mappen verjaardag

[quote:fea598ee1d="truckdiver"]tuurlijk,ik heb mijn verjaardagen er in een apparte agenda aangemaakt in niet via contacten. ik wordt elke keer een dag op voorhand gewaarschuwd. zit nu alleen wel met 2 mappen verjaardag[/quote:fea598ee1d] Ja dat kun je natuurlijk doen, maar het neemt wat meer tijd in beslag.. Het zou me verwonderen moest Apple geen instelling toevoegen in ical/iphone die notificaties kan weergeven.

[quote:1c57d6c361="Mick"]Ik heb me er ook over verbaasd dat een dergelijke functionaliteit niet in de iPhone zit. 't Is fijn dat je bij contacten een veld kunt toevoegen met verjaardag, maar erg vreemd dat daar dan geen alarm-functie bij zit. Wat heb je er anders aan?[/quote:1c57d6c361]

…Ik ‘gebruik’ mijn agenda’s en ‘zie’ het vervolgens als er iemand jarig is…

…of is dat heel apart dat ik op die manier te werk ga? :innocent:

[quote:c7758edc80="PascalPas"][quote:c7758edc80="Mick"]Ik heb me er ook over verbaasd dat een dergelijke functionaliteit niet in de iPhone zit. 't Is fijn dat je bij contacten een veld kunt toevoegen met verjaardag, maar erg vreemd dat daar dan geen alarm-functie bij zit. Wat heb je er anders aan?[/quote:c7758edc80]

…Ik ‘gebruik’ mijn agenda’s en ‘zie’ het vervolgens als er iemand jarig is…

…of is dat heel apart dat ik op die manier te werk ga? :innocent:[/quote:c7758edc80]
Het gaat hier over een verjaardagkalender, iets dat je niet elke dag bekijkt, Daarom zou een herinneringsfunctie wel mooi zijn.

[quote:2d641539ad="PascalPas"]

…of is dat heel apart dat ik op die manier te werk ga? :innocent:[/quote:2d641539ad]

Dus dan gebruik je ook nooit meldingen voor afspraken…
Dan zal je het niet missen nee.

Het zou inderdaad een hele mooi functie zijn, of een goede melding op je "unlock" scherm. Ik vergeet ze ook steeds, en daar maak je meestal nie echt vrienden mee :innocent: