Herinstallatie OSX 10.2.8...

Hoe eng is herinstallatie van het OS ?

Ik werk al jaren probleemloos onder de allereerste installatie van 10.2.8.

Ik heb echter de laatste tijd de indruk dat er iets niet lekker zit in dat OS. Het probleem is dat ik als beheerder geen enkele nieuwe software geinstalleerd kan krijgen. Ondanks tips op dit forum, ondanks schijf EHBO, Techtool en Drive10 blijft 't probleem bestaan…

In al die jaren dus heb ik nooit eerder een herinstallatie hoeven doen. Ik zie er nu heel erg tegen op.

Wie kan mij vertellen hoe zo’n verse installatie van 10.2.8. in z’n werk gaat en waar ik op moet letten ? (afgezien van backups van bestanden, allicht).

Thxs !

Je zal er allicht je redenen voor hebben, maar waarom zou je niet doorgaan naar Tiger?

[quote:be5ad66f70="R_van_Heukelum"]Je zal er allicht je redenen voor hebben, maar waarom zou je niet doorgaan naar Tiger?[/quote:be5ad66f70]

Omdat 10.2.8 perfect werkt en je er nog altijd een XP gebruiker mee kan laten denken dat die al in 2015 zit ofzo :?

Ik heb een soortgelijk probleem gehad in 10.2. Bij mij werkte het door eerst m'n permissies te herstellen, toen en combo updater 10.2.8 eroverheen te gooien, en darna nogmaals mijn permissies te herstellen.

Een clean install doen dus. Zorg in eerste instantie voor een goede back up. Met de zoekfunctie kom je er wel hoe dit in zijn werk gaat. Daarna kan je met een gerust hart de clean install uitvoeren. Systeemdisc erin, mac opnieuw opstarten en de C-toets ingedrukt houden.

Hier was al een [color=blauw:dca7526fed]topic[/color:dca7526fed] over.

Als je een goede backup maakt of zelfs een kloon, dan zou je bijvoorbeeld met Tiger (echt een aanrader) tijdens de installatie kunnen kiezen voor het migreren van je oude data.

Weet iemand zeker of dit ook werkt met data van 10.2.8? Het lijkt me wel, maar goed. Je kunt natuurlijk ook voor Panther gaan, ook een prima OS. 8)

OPGELOST

Het werd een latertje vannacht, maar met het is gelukt… In het begin met gekromde tenen, maar het resultaat is goed. De problemen zijn verdwenen, als sneeuw voor de zon !

Het enige dat niet meer correct werkt is Norton Internet Security (ja, ja, ik weet 't…rotpakket en zo, maar bij mij werkte het feilloos…voorheen :wink:

Enfin, ik heb n’s nagekeken hoe lang mijn OSX 10.2.8. probleemloos heeft gedraaid, en da’s ruim 3 jaar. Toch niet slecht, he ?

Bedankt allemaal voor de nuttige tips (en goedbedoelde reclame voor een moderner OSX…)

Pombal