Herinstallatie van Tiger 10.3

Beste mensen,

Ik wil een Tiger 10.3 herinstalleren maar heb de software niet meer bij de hand. Wel heb ik dat van mijn macbook (Tiger10.4). Wanneer ik deze dvd in mijn powerboek stop, krijg ik een foutmelding.

Weet iemand hoe ik een herinstalltie kan doen?

Alvst bedankt

Dat kan niet met de DVD van de MacBook... Dat is immers een Intel, en de PowerBook niet. Je hebt een losse versie van Panther of Tiger nodig, niet een restore-versie die je bij een Mac kreeg....

Bdankt voor je snelle reactie!

Ke ik begrijp het.

Is er mogelijk een oplossing? Misschien dat ik alle instellingen terug kan zetten? zonder daarbij een cd nodig te hebben?

nieuwe account aanmaken, oude verwijderen?

Even voor de duidelijkheid. Wil je 10.3 Panther herinstalleren of 10.4 Tiger? En voor wat voor model mac heb je het nodig?

JD[/quote]

Voor een powerbook g4 en er draait nu 10.3 Panther op

Waarvoor wil je hem herinstalleren, als ik zo vrij mag zijn?

Wellicht dat het inderdaad handig is om het over het probleem te hebben in plaats van de oplossing; wellicht dat de oplossing van het aanmaken van een nieuwe gebruiker je probleem oplost, maar wellicht ook niet.

Als je genoeg ruimte op je HD hebt, kan het handig zijn om na een schone install even een schijfkopiebestand aan te maken zodat je het altijd bij de hand hebt…

Maar goed, probeer eens je probleem te omschrijven…

Misschien off-topic maar ik wilde hiervoor geen nieuw beginnen.

Een vriend van mij heeft nog maar pas een nieuwe Mac, komt van Windows, en die heeft Leopard in één week tijd vier keer opnieuw geherinstalleerd. Toen ik hem vroeg waarom hij dat deed kon hij mij niet meer zeggen dan dat het ging over zijn “gevoel”. Nu vroeg hij mij indien dat “kwaad” kan. Nu heb ik hem gezegd van niet maar als je er langer bij stil staat dan vraag ik mij dit eigenlijk ook wel af.

Niemand?

Ja, andere vrienden nemen! :evil:

Het kan geen kwaad, maar je schiet er ook niets mee op. Enig voordeel is dat je na vier keer wel beter weet welke schermen er bij de installatie langskomen. Vriend zal nog wel meer moeten afleren. Al dat gework-around en getruuk dat Windowsgbruikers (moeten) uithalen is met MacOS X niet nodig. Dat is net een diesel, blijft lopen.

Zal hem dit topic eens doormailen. Hij zal het dan misschien wel geloven...