Herinstallatie?

Darn...de iconen op het bureaublad zijn niet meer te verslepen (wel te kopieren). Toen kwam het documentprobleem 3.710 icoontjes op het bureaublad, als je ze weghaald komen ze weer terug. Maar de prullenbak kan niet geleegd worden en blijven continue 653 van die documenten instaan.

HELP

Ik wil 10.2 herinstalleren, maar blijven mijn films en foto´s etc. bewaard bij ‘Archiveren en Installeren’? Ik heb wel een 120GB HD ernaast voor een backup te maken, maar krijg een onbekende fout bij kopieren. Helaas.

What to to?

Klinkt bekend, heb ik ook wel eens gehad. Welk systeem draai je precies? Heb je Schijfhulpprogramma geprobeerd? Heb je een reparatieprogramma? Heb je je permissies herstelt?

Bij archiveren en installeren blijft het bewaard, maar een backup is niet verkeerd… Kun je wel kleine hoeveelheden kopiëren?

Gebruik je een programma om te backuppen? Haal er anders een op van Macupdate en probeer het daar eens mee.

Ik weet niet meer zeker of DiskWarrior het bij mij voor elkaar kreeg, het klinkt namelijk als een behoorlijke ‘troep’ bij je. Ik bedoel dit niet als belediging, maar op een gegeven moment kan je systeem zo’n rommeltje zijn, dat programma’s als DiskWarrior, Drive 10, DiskGuardian en Norton de boel niet meer in orde kunnen krijgen. Worden ze eerder gebruikt, dan is de kans groter en kun je een herinstallatie een heeeel eind uitstellen.

Een archiveer en installeer is mogelijk geen oplossing. Ik heb het een keer gedaan en toen werkten bepaalde zaken wel weer, maar andere bleven prut… Maar ja, ik maak er ook wel een enorme troep van op m’n Mac… :stuck_out_tongue: :roll:

Ik heb 10.2.6 erop draaien (gelukkig zonder de laatste update). En ja, ik heb al verscheidene tips geprobeerd. Nutteloos tot zover. Ik kan hele kleine beetjes kopieren, maar om 59 GB te kopieren da´s een hele hoop werk en bijna op het einde krijg ik soms wel die melding.

Darn again... ik had een installatie afgebroken, maar nu kan ik niet meer ´Archiveer en Installeer´ kiezen. Ben ik straks wel alles kwijt of kan ik de optie : installler OS X voor de eerste keer kiezen zonder dataverlies?

Ik dacht van niet, dus doe het niet.... Volgens mij plant hij de boel er gewoon overheen! :?

Heb je toevallig DiskWarrior, of kun je er aan komen? Probeer het eens, of Drive 10, maar DiskWarrior geef ik meer kans. Nogmaals, ik weet niet zeker of het toen mijn probleem oploste… :roll:

Je had ook andere backupprogramma’s geprobeerd? Er zijn gratis bij, wellicht Silverkeeper van Lacie… :expressionless:

Of zet het tijdelijk op DVD-RW of CD-RW... als je toch besluit systeem te gaan wissen/herinstalleren.

Heb je [url=http://www.macattorney.com/tutorialnl.html]hier[/url] misschien wat aan? Of kijk ook even [url=http://www.macosx.nl/?p=tips-spoken]hier[/url]. :roll:

Ik heb de sites bekeken, maar het evil is al geschied. Ik krijg een knipperend mapje . Opstarten is er niet meer bij. Wel vanaf CD.

Ik dacht: laat ik een slim zijn, demonteer de HD zet 'm in een G4 DT met OS9 externe HD eraan en dan kopieren maar.
Helaas diezelfde foutmelding en even later wilden beide schijven niet meer mounten. Teruggeplaatst in de iMac dan maar en…
kruisje slaan en OS X.2 installeren.

Trouwens schijf EHBO gaf aan dat een …file te lang is. Wat zou dat betekenen?

Ik zag al wel een map 'Previous System' met alles erin, dusss....